Gå til innhold

ATC Request - 29.12


Julian Barratt-Due

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

I morgen klokken 10.00 norsk tid, så drar jeg og Ivar Skaugstad avgårde via Innsbruck og ned til Hellas.

Regner med å logge opp på VATSIM ca kl 0930 norsk tid, så hadde vært hyggelig hvis noen hadde anledningen til å få sent oss avgårde.

 

Vi har med de-icing og hele as real as it gets pakka nede på ENGM, så ATC hadde vært å foretrekke ""

 

Ellers ønsker jeg alle godt nyttår, og en fortsatt fin ferie!

God natt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider


  • >>> ENGM (OSLO/GARDERMOEN) <<<
     
    METAR 290120Z 02012KT 9999 -SN BKN045 M06/M08 Q1026
     
    TAF (FC) 282300Z 290009 02010KT 9000 -SN FEW020 BKN030
     
    TAF (FT) 282300Z 290624 02010KT 9999 -SN BKN025 BECMG 1014 2000 SN
    BKN007 TEMPO 1424 5000 -SN BR SCT010 BKN015

 

Flyet som jeg skal fly med kommer fra Gran Canaria i morgen tidlig klokken 0650, så skal vi tro TAF'en så snør vi nok ned før vi kommer oss i luften igjen. Får vel ta til takke med noen minutter på de-ice plattformen! ""

 

Hadde vært knall om noen tok seg tid til å stille opp som ATC, regner vel med at det finnes flere sporty kontrollere her i Norge! ""

 

Gleder meg til i morgen, skal bli godt å bli airborne med deg igjen Barratt-Due!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg hentydninger til late romjuls ATC'er? ""

 

Uansett, fy flate for en sinnsykt flott tur jeg og Julian hadde i dag!

Alt gikk som planlagt fra Gardermoen, litt de-ice her og der på flykroppen og airborne 12 minutter etter at vi forlot gaten.

Soloppgang og flott ATC service av København kontroll før vi suste videre nedover Tyskland.

Innflygningen til Innsbruck var bare utrlig herlig, flotte skyer og knall vintervær, og ikke minst den fantastiske landingen jeg foretok (men det var jo en selvfølge). ""

Leg 2, bound for Samos, regn og en del vind gjorde at den normalt utfordrende approachen til RWY 09 ble ennå mer utfordrende da vi ble blåst inn i svingen.

På final etter første forsøk besluttet jeg at dette kom til å bli en stygg landing, og gikk derfor rundt for å la Julian få prøve seg.

Ryktene gikk om at han fikk en herlig landing på tross av været, selv mitt andre forsøk ble av arten "ouch!" fra tårnet..

Leg 3 og solnedgang hele den 45 minutter lange flighten til Athens, hvor dagens siste logg ble fyllt ut.

 

Takk for en fantastisk tur Julian!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...