Gå til innhold

Solotur VATSIM igår!!


Morten Haughom

Anbefalte innlegg

Hadde min første solotur igår på Vatsim med SB3

 

Fy flate det var gøy!!! Jeg skjønner ikke hva jeg har vært redd for!! Mikrofonskrekken ble borte og jeg fikk det noen lunde til.

 

Første legget gikk fra Bergen til Værnes og det var ingen Controllere på noen av plassene. Der gjorde jeg min første tabbe (eller oppdaget min første tabbe). På final rwy27 var unge herr Mindt-Soot klar til å ta av. Jeg hadde selvfølgelig annonsert mine hensikter på UNICOM og kunne ikke skjønne hvorfor han linet up på 27.

 

Opp med chat boksen og spørre hektisk om han hadde fulgt med mens jeg gjorde klar for go-around, han beklaget seg over det inntrufne.

 

MEN det jeg som skal beklage. Hadde ikke tunet UNICOM, jeg hadde 120.45 inne som jeg av en eller annen grunn var overbevist var UNICOM. Så han hadde selvfølgelig ikke sett mine meldinger.

 

Så beklager Jonas! det er min feil, en nybegynner feil av de mest elementære.

 

Neste leg var langt mer spennende, ENVA-ESSA. Her var det full fart gitt. Stockholm Control var oppe og hadde tydeligvis trafikk på flere flyplasser i Sverige. Allikevel gikk det så det suste. Litt problemer med rett STAR. Han sa bare to-tango og jeg fant ikke den han spurte etter: ELTOK2T.

 

Siste legget hadde jeg den ære å ha Jonas Mindt-Soot og Daniel Eliassen som controllere. Jonas tok seg bryet med å logge på som ESOS_V_CTR og guidet meg ut fra ESSA. Eller gikk det meeeget bra til å være første gangen.

 

Vi har et helt flightdeck å holde rede på med to muser, to keyboard og en haug med andre brytere, så det ble hektisk. Kan ikke si jeg leste sjekklistene nøye.

 

Tusen takk for en topp service !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kaftein" Haughom var på hytta, lykkelig uvitende om at hans sønn hadde logget seg på hans navn. Sannsynligvis en dødssynd på VATSIM, så jeg har nå funnet frem min egen konto og vi bruke den for ettertiden.

 

Forresten gikk siste legget til ENGM SUMAK3T arrival.

 

Hvis vi får opp systemet ikveld blir det ny tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...