Stein Andersen Skrevet 21. oktober 2000 Skrevet 21. oktober 2000 Hva er riktig innfygings prosedyre til ENVA 09-27 fra sør? Har kart med FIX REPPE og SONAN. Er det noen som har koordinatene for disse? ------------------ Stein Siter
Roald Hansen Skrevet 21. oktober 2000 Skrevet 21. oktober 2000 Hei, Stein! I http://www.flightsim.no/ubb/Forum5/HTML/001299.html" TARGET=_blank>dette innlegget tror jeg du får svar på spørsmålene dine. I tillegg finnes selvfølgelig STAR (Standard Terminal Arrival Route) som er basert på VOR/DME, men da må du ha kartene. Hilsen Roald Siter
Kjell Arild Skrevet 21. oktober 2000 Skrevet 21. oktober 2000 Hei! Tror ikke de punktene du nevner brukes så ofte. Vanligvis får flyene direct Gråkallen, Malvik, Hegra eller Flornes.. Alt etter hvilken innflyvning som brukes. Punktene MALOV og VETAN kan brukes ved visuelle innflyvninger, men de brukes ikke alltid, noen av flygelederene sender flyene mot Hegra og Malvik istedet for de wptene. Regner med det har noe med smak og behag og vane å gjøre. Særlig en flygelder liker å sende flyene som kommer sørfra ned til 1500 fot via Hummelvik for visual 09. Widerøes DHC-8 og SAS Commuters F-50 som kommer nordfra kan få klarering for visuell innflyvning via TRM VOR. Ved ILSer til 09 og 27 får flyene først klarering mot GRK eller FLR, for deretter å bli vektorert inn på ILSene. Vektorering ILS 09 foregår i 3000 fot, mens vektorer for ILS 27 foregår i 5000 fot, ofte med descend til 4000 fot i det sving for ILS-interception begynnes. Fortsatt god kveld! Kjell Arild Værnes Scenery: http://home.online.no/~kjbersas/vaernes"'>http://home.online.no/~kjbersas/vaernes" TARGET=_blank>http://home.online.no/~kjbersas/vaernes [Endret av Kjell Arild Bersås 21-10-2000.] Siter
Roald Hansen Skrevet 21. oktober 2000 Skrevet 21. oktober 2000 Hei, Kjell Arild på en sen lørdagskveld! Disse rutene er FMS-approacher programmert i Boeing 737-enes datamaskin. Jeg vet at disse brukes... Jeg må også få lov til å korrigere meg selv - det finnes ikke STAR til ENVA. Enten flyr man publisert approach etter kartene, visual, (med fare for Ground Proxy-warning [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] ) radarvektorering, eller - ja nettopp - FMS-programmert rute. Hilsen Roald Siter
Kjell Arild Skrevet 21. oktober 2000 Skrevet 21. oktober 2000 Hei Roald! Jeg så ikke at du hadde svart før jeg posta innlegget mitt [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Det stemmer det du skriver ja, men det skjer ikke like ofte som de andre innflyvningene. Noen få ganger har jeg hørt fly requeste FMS approach. Nå sitter jeg selvfølgelig ikke og fører logg over hvilke fly som gjør ditt og datt, men jeg tror jeg har det litt klart hvordan de vanligvis gjør det, har hørt på ATC fra Værnes i ca to år... Det er forresten en fin måte å lære seg prosedyrer og fraseologi på! Ha en god natt! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] Kjell Arild Værnes Scenery: http://home.online.no/~kjbersas/vaernes"'>http://home.online.no/~kjbersas/vaernes" TARGET=_blank>http://home.online.no/~kjbersas/vaernes Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.