Gå til innhold

Fant noe interessant angående SXM


Endre Thomassen

Anbefalte innlegg

Her er en side hvor jeg fant noe litt interessant: side

 

Noen som vet noe mer om dette her?? ""

 

Det er en del planer om å bygge ut flyplassen. Først går det på utbygging av terminalen, med større apron. Deretter skal mer av lagunen fylles ut for å lage taxebaner til enden av 27, samt muligens forlenge 09 ut forbi dagens Maho Beach:(

Veldig grovt oppsummert men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okeu!

 

Ja, de har allerede startet å utvide i enden av 27! Når jeg stod der, så var gravemaskinene i fullt arbeid! Og tiden sto ikke stille

 

Flygelederen i tårnet sa til meg at FAA hadde vært på besøk der, og de sa at banen var "bittelitte grann" for kort for en 747 ""

 

Terminalen sa flygelederen til meg skal være ferdig innen ET år! Har tatt et bilde av den nye terminalen, legger ut senere ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flygelederen i tårnet sa til meg at FAA hadde vært på besøk der, og de sa at banen var "bittelitte grann" for kort for en 747 ""

 

Den er ikke for kort for en 747, men for kort til at en 747 kan fly direkte til Europa med full last. I dag mellomlander samtlige 747 som flyr ut fra SXM på en av øyene i nærheten, for å fylle mer fuel, og så fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er ikke for kort hvis du tenker den veie.! Men FAA syntes visst at rullebanen var for kort for en sikker operasjon av 747, selv under landing!

 

Det går jo som alle vet å lande en 747 på SXM, men det er på grensen også ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er ikke for kort hvis du tenker den veie.! Men FAA syntes visst at rullebanen var for kort for en sikker operasjon av 747, selv under landing!

 

Sånn sett kan jeg skjønne det, ville ikke landet der med en full 747 på meget våt rullebane....

Når det gjelder fra SXM til Europa, så er den for kort jo. Mellomlandingen med 747 på vei ut av SXM er en følge av nettopp dette. Rullebanens lengde, sammen med fjellene under departure, gjør at de ikke får ta av med full fuelload.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...