Gå til innhold

SB3 og Fanda Dash-8 og Norman


John McGowan

Anbefalte innlegg

Det er sikkert andre som bruker denne kombinasjon...men:

 

Jeg skulle ta en tur fra Kjevik i kveld, prøvd å time det så jeg ankom Gardermoen litt etter 20.00 Fanda´en er et flott konfig. men det tar veldig lang tid å starte.... Fant ut at det er bortkastet å sette alt opp og så lagre flighten, da motorene er alikevel slukket neste gang du lader den inn- men pytt, pytt. Godt å øve seg på oppstarten.

 

Da jeg startet SB3 med voice, fikk jeg den tonen som varsler frekvensbytte- i ett kjør, og hver gang jeg skulle til å si noe brøtt inn firewall programmet (Norman). Ikke bare første gang til den får lov å koble FS9 mot internettet, men hundrevis av ganger- i ett kjør- slik at jeg måtte likesom stå på OK, OK, OK... i flere minutter! Da ga jeg opp og valgt heller og ta Cessnaen til Oslo istedet.

 

Skulle gjerne ha kunnet fly Dash-8 med SB, da det er litt begrenset hva Cessnaen kan bidra med på point-to-point.

 

Noen som har vært utfor samme problemmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Freddy - tusen takk for svaret - det skal jeg prøve nå, og har store forhåpninger om at det løser problemet ""

 

Å fly på nettet uten firewall er vel litt for skummelt- det er ikke bare simmere der ute, desverre...

 

Håper det funker..

Når det gjelder firewall, ser du i dokumentasjonen til SB3 hvilke porter som benyttes,, åpne disse i firewallen din.

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å få voice å fungere, m.h.a den knappen du visste meg Freddy. Men så ble det problem med selve flyet. Høyderør satt fast under t/o, så krasjet jeg i enden av rullebanen på Sola! AAuuuu!

 

Prøvd å slette fs9.cfg og begynne forfra, men det hjalp ikke.

 

Nå ser det ut som at for å få tilbake høyderør må jeg først bytte til et annet fly (f.eks default Cessna), og så tilbake til Dash´en. Mister jo alle instillingene hver gang og må reposisjonere alle paneller og alt.... for ikke snakk om å ta hele startup sekvensen på nytt ""

 

Er det bare meg da- får dere andre lagre en flight hvor du kommer inn i flyet med motoren i gang og alt ellers som du forlot det sist, sånn som i andre fly?

 

Forresten, når jeg laster inn Dash´en får jeg alltid en melding om at et program jeg bruker ikke er kompatibel med FSUIPC... har vel noe med saken å gjøre. Har den nyeste FSUIPC, tror jeg, men den var installert før SB3. Skal den kanskje fjernes? (SB3 skal likesom være alt-i-ett nå, ikke sant?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...