Gå til innhold

Hvordan redigere adventures til FS2000?


Morten Kielland

Anbefalte innlegg

Jeg har godt nok ikke haft fingerne meget i fs2000. Der skulle

dog vist ikke være de helt store ændringer siden fs98 og umiddelbart kunne man der ikke åbne en .adv fil og ændre den.

Der var dog en der havde lavet en decompiler (husker ikke navnet)

men jeg vil sige du enten skal være på programmørniveau eller bruge uhyggeligt langt tid, da koden ikke omsættes, som den er

skrevet i basic fra starten. Radar Contact kender jeg ikke, udover jeg ved det generer adventures, udfra en flightplan -

så udfra den viden jeg har, kan du ikke bruge dette til en

ændring af en eksisterende .adv fil. Nu skriver du også "de

konverterte adventurene", så der er tale om fs98 adv, som du

konverterer til fs2000 og du bruger den seneste aplc32 ? og

hvilke problemer får du så?

MVH

Claus

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Claus!

Ja, det er riktig, jeg bruker også konverterte adventures fra FS98 i FS2000 og har aplc32 installert.

Det oppstår en mengde feil, bl.a. lydfeil som gjør at FS2K kræsjer, feil plassering av flyet i startupsituationen, feil utgangsstilling på en del brytere i cockpit, osv., osv. Jeg har imidlertid klart å gjennomføre et par av adventurene, men det har bare hendt et par ganger (av kanskje 20!), så noe må være galt et sted.

MK

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...