Gå til innhold

Spørreundersøkelse fra Rune Karlsen


Rune Karlsen

Anbefalte innlegg

Hva med en egen platform å begynne å bygge simulator på?

En ferdig bevegelig platform slik at du bare kan sette pc'n rett på og begynne å bygge!

Bygge din egen simulator etter dit eget favorittfly og alle bevegelser er løst. Og i tillegg få plass til den på hobbyrommet!

Hva skulle noen ha verdsatt dette til. Minst mulig ville jeg kansje fått til svar, men jeg lurer litt på om det kunne la seg realisere budsjettmessig.

 

Kommentarer ønskes!

 

Rune Karlsen

 

http://home.online.no/~rkarl3/F14%20simulator.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om en plattform som er på markedet, men er ikke i stand til å finne den akkurat nå, den var bevegelig i alle rettninger.

Har en drøm du finner på denne siden. Cockpit Bare å stikke i USB`en, fyre opp FS9 og du er i gang :-)

Vel egentlig vil jeg opp på 737 nivå men har ikke sett disse ferdig bygget! Å ikke tror jeg banken vil være med på det heller, for ikke å snakke om kjærringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott idé Rune, men det vanskelige vil kanskje være å lage en plattform som dekker alle byggeres behov?

 

Noen vil nok lage et jagerfly, som du har gjort (og jeg ville ha gjort), men andre vil kanskje lage noe større, kanskje med side-by-side cockpit, osv...

 

...men hva med systemene du bruker til å styre plattformen? Det ville jeg tro var av interesse for de fleste, uansett hvor stort de ønsker å bygge?

 

...men nå det er sagt så ville jeg tro at det er mange som godt kunne tenke seg en enseters fighter, så en basic plattform for dette burde jo kunne være salgbart... ...men til hvilken pris aner jeg ikke... Som du sier så vil man jo mene så billig som mulig, men jeg har ingen formening om hva noe slikt koster å lage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette ligger foreløpig bare på tankestadiet, men tanker kan fort bli til handling her på Hadeland!

Skal ha et møte med en (tusenkunstner) kamerat av meg som driver med hydralikkpumper / trimmer raske bilmotorer...

Han er av typen som kan trylle racerbiler av trehjulsykkler... Så vi får se hva vi ender opp med.

Motto: Kan vi sende fartøy til Mars.... Så må det være mulig å lage en allemanns simulator til en pris som er overkommelig for den menige mann...

 

Kommentarer ønskes.

 

Rune Karlsen

 

http://home.online.no/~rkarl3/F14%20simulator.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser fin ut! Jeg har sett den før!

Men den passer vel kansje ikke lommeboka til de fleste?

Men fin er den, det er sikkert.

 

Mht. Lop... Tror de fleste klarer seg med de bevegelser

som platformene gir med vanlig flyging...

Det er jo et spørsmål om hvor avansert det er vits å gjøre.

Man må vel måle nytteverdi mot økonomi også...

 

Rune Karlsen

 

http://home.online.no/~rkarl3/F14%20simulator.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for min del hadde jeg nok investert 50.000 kroner på en virkelig PPLA kontra en platform hvor man kan bygge sin simulator på.

I tillegg så trenger man dette:

1. et stort rom

2. en heftig datamaskin, kanskje tom flere.

3. minimum 1 prosjektor (helst 3)

4. masse elektroniske brytere, samt matriell til å bygge selve cockpiten

5. tid og tålmodighet

 

Billig blir det ikke... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...