Gå til innhold

Voice På Vatsim/Ivao


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

Jeg, Geir, Jan Fredrik, Christian og Per Kristian fløy ned til Spania i helgen.

Når jeg var innom Dansk luftrom så hørte jeg en pilot som kallet opp Danmark.

Selve lydkvaliteten ifra denne piloten når han snakket var så og si identisk med real life. Samme skurr, og samme kvalitet.

Noen som vet åssen man skal få til dette? Evnt. om det er noe man kan kjøpe som gjør at lyden blir mye mere realistisk.

Litt rart forklart her, men regner med at noen av dere skjønner hva jeg mener.

Det er i mange tilfeller ikke så vanskelig å høre at noen sitter i stua eller datarommet noen ganger når de snakker, og det blir liksom litt feil når lyden blir sånn.

 

Har også hørt for en stund siden en pilot som kallet opp tårnet i Amsterdam, og der var også lyden identisk med sånn man hører en jagerflypilot i real life. (Mulig han hadde maske på seg og en mic inne i der "" )

 

Uansett. Noen som har noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start AVC ---> Audio Setup --> Realistic Distortion PÅ (haken skal være inni boksen)

 

Jeg tror det er dette du mener. Men under en flytur fra ENGM på VATSIM så var det en pilot som hadde dette PÅ. Han fikk beskjed å skru dette AV av ATC.

 

Men du får prøve deg frem... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start AVC ---> Audio Setup --> Realistic Distortion PÅ (haken skal være inni boksen)

 

Jeg tror det er dette du mener. Men under en flytur fra ENGM på VATSIM så var det en pilot som hadde dette PÅ. Han fikk beskjed å skru dette AV av ATC.

 

Men du får prøve deg frem... ""

 

Nja. Det var ikke akkurat sånn jeg tenkte på. Var nok litt mere realistisk lyd enn det blir bare ved å skru opp Realistic Distortion på avc.

Tydeligvis en boks eller noe som forvrenger lyden kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start AVC ---> Audio Setup --> Realistic Distortion PÅ (haken skal være inni boksen)

 

Jeg tror det er dette du mener. Men under en flytur fra ENGM på VATSIM så var det en pilot som hadde dette PÅ. Han fikk beskjed å skru dette AV av ATC.

 

Men du får prøve deg frem... ""

 

Hei!

 

På tide og oppklare noen små misforståelser hær. Haken i AVC legger kun realistic distortion på INKOMMENDE lyd, dvs om jeg haker på min boks vil jeg høre alle pilotene med dette. Realistic distortion gjør ingenting med min lyd jeg sender ut på kanalen, ASRC har ikke denne muligheten, og følgelig hører controller meg normalt, uavhenging om dette er på eller ei....

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du si det til ATC... Jeg er helt sikkert på at ATC ga piloten beskjed om å skru det av ""

 

Men men.. jeg regner med at du har rett ""

 

Ja, det kan være at piloten hadde problemer og høre ATC, og at ATC derfor antok at piloten hørte han dårlig med denne option påslått... ATC hører IKKE slik "realistic distortion"... det jeg jeg bite meg selv i leggen på!.. iallfall så lenge ATC bruker ASRC,..

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...