Gå til innhold

bare en tanke....


mwalther

Anbefalte innlegg

Interessant å se forskjell på reaksjon på media nå...i forhold til Indian Airlines ulykken for noenn uker siden. Vi snakker om en 30-40 flere mennesker her....men interessant å se hvor mye media et flyselskap i den vestlige verden får enn i afrika og asia. Det gjelder også reaksjonene i dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whatever...sier jeg.

En ulykke er en ulykke.

Jeg reagerer ikke på at det er veldig CNN Breaking News fordi en flytype de har brukt i 25 år uten krasj har krasjet....men på at det er "ååååhhh så grusomt".

Markus

[Endret av mwalther 25-07-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

mwalther!

Det ER beklagelig at også denne flytypen nå har en ulykkeshistorie.

Dessuten er jo ikke nyheter om at en 737 har trynet så spektakulært. Det skjer jo flere ganger i året rundt om på kloden.

Derfor synes jeg ikke det er så merkelig at media nå fokusrere kraftig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

hmm jeg skrev et langt innlegg og mistet alt sammen...så jeg er litt sur nå...men jeg prøver igjen.

Jeg reagerer ikke på at dette får mye presse og mediadekning pga. det faktum at flyet er av en type som ikke har hatt denne typen ulykke før. Jeg reagerer på at media generelt i den vestlige verden gjør en mye mer "big deal" ut av et krasj i den vestlige verden enn i land f.eks. i den tredje verden.

Kan f.eks. også dra frem båtulykken i Kina for en stund siden. Rundt 400-500 mennesker ble drept.. dette får litt omtalte på CNN og en halv side ... kanskje litt mer i VG/dagbladet i norge. Her snakker vi om 400-500 mennesker!!!! Hvis dette hadde skjedd i europa eller USA ville det vært breaking news i mange timer og snakket om i flere uker. Tenker f.eks. på TWA800 ulykken.

Jeg tenker selv slik....at en ulykke i f.eks. europa er mye "større" enn en ulykke av samme typen i f.eks. Kina. Men igjen...bare en tanke.

Markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Magnus!

CNN och SkyNews och alla, "lever" flera dagar på en krasch eller båtolycka i USA eller europa.

Men om det händer tex i Kina eller Indien så får i alla fall jag känslan att tex CNN tycker det är mindre spektakulärt en i väst...

Enligt principen: "I Indien kan dom ändå inte flyga så bra som i USA"...

Vilket är helt fel!!!

Tro mig, en pilot vill komma hem oskadd lika väl i Kina som i USA!

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt poeng. Og er det noe blant andre CNN elsker så er det å bringe Breaking News.

BLAH BLAH BLAH

Er veldig up-to-the-minute nyhetsinteressert selv. Har vane å slå på CNN med en gang jeg står opp og med en gang jeg kommer hjem...i tilleg til å følge med nyheter online.

BLAH BLAH BLAH

Synes det var litt gøy å se damen på CNN som hadde Europe This Morning sendingen for en stund tilbake.....

trøtt: "and up next is Mr Somebody with the latest financial news....(våkner opp noe veldig og øyne lyser av glede")....WE HAVE BREAKING NEWS!!! (overdriver litt hvis jeg sier de nesten hopper litt på stolen, men det er tydelig at de elsker det.

Markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst är det skillnad på rapporteringen i media beroende på var olyckor, krig och katastrofer sker. Men jag tror att det egentligen beror mest på hur nära det är. Du blir säkert mer upprörd över om ett liv går till spillo i din omedelbara närhet än om 100 dör på andra sidan jordklotet. Den artikeln läser du knappast....

Tråkigt är det alltid när olyckor sker.

Åke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...