Gå til innhold

Briefe tur i seilfly!


Jan-R. Storelvmo

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så heldig å få være med seilfly klubben på bardufoss den 22. juli på oppvisning. Det koster meg riktignok 300 spenn men det tror jeg nok at det er verdt. Men spørsmålet mitt er om det er noen andre her i forumet som har vært med seilfly noen gang og som kan fortelle meg hvordan det var. Er seilflyene urolig i luften? Er det lurt å ta en bilsyk tabelett før jeg drar opp? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Noen som har noen erfaringer?

Hilsen

Jan-Reidar Storelvmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tillykke med din bedste investering, du kommer ikke at fortryde det.

Jeg er en dansk svæveflyve pilot som flyver fra Elverum efter at være flyttet til Norge.

Normalt er svæveflyvning en rolig oplevelse, men termikken (den varme luft der stiger op) kan til tider være lidt urolig.Hvis du normalt ikke har problemer med køre/flyve syge kan du holde dig fra medicin.

Mit bedste råd er at lad være med at kigge ned når i krænger, kig istedet ud i horisonten.

Så kan du kigge ned når i flyver ret ut.

Rigtig god tur.

Hilsen

Flemming Jansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det lugnt och låt dig inte skrämmas av "poser" o.l.

Segelflyg är nog det lugnaste du kan fara fram i där uppe i det blå. Jag har haft nöjet att prova på segelflyg, motorseglare, sportflyg, helikopter och en Boiiing, ja det senaste var ju lika tråkigt som att åka buss förstås, men segelflyg är bara härligt!

Åke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrooolig fett. Gled deg. Hadde en såkalt intro tur jeg oxo og ble bitt av basillen med en gang, meldte meg på kurs og holder nå på med seifly lappen.

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...