Gå til innhold

BU 5907


Per Alnes

Anbefalte innlegg

Hei Per!

 

Jeg vil kvalifisert tippe en -700 - enten LN-TUI, TUJ eller TUK. Årsaken er høye registrerte vekter på disse, og at -700 m/ 24K-motorene har god evne til å ta av på kortere rullebaner med høy vekt, og dermed lang rekkevidde.

 

Jeg fløy TUI fra Bodø med mellomlanding i Molde til Chania Souda 12. juni. Selv på Molde - med kort bane - var det non-stop flight. For ta ut full T/O-thrust, ble ikke bleed air brukt.

 

Oppover (19. juni) var det LN-TUJ, 50 tonn ZFW, 15 tonn blockfuel direkte flight LGSA-ENBO. T/O på Chania på RWY 29, med vind på 15 kts nesten rett på nesa og lufttemp på 25°C, ble det brukt assumed temp på 41°. Chania har lang bane. Da stod LN-TUI klar for Ålesund.

 

Ved ankomst tok jeg noen bilder av flymaskinene som stod på oppstilling, og da hadde jeg plutselig en vakt med MP i objektivet som ga meg klar melding "" !

 

På Chania var både LN-BRE og LN-BRI innom (begge -400), hhv til Stavanger og Oslo. Også SAS var der med en A321 (til København) og en 737-800 til Stockholm.

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...