Gå til innhold

Kart til Stansted


Ådne Lie

Anbefalte innlegg

 

Lurer på om dere er noen her som har karter til Stansted. Gjerne fra Jeppesen. De jeg har er helt håpløse. Noe er greit, men å kryse BKY d15. Når det engang ikke finnes i simulatoren, hvordan skal jeg vite hvor jeg er? Og at du skal gå ned til 6000ft og så svinger du til venstre når passerer BKY d15. Men det finnes ikke noen d15 i simulatoren. ""

 

Og hos UK Aeronautical Information Service, så vil de ikke godta mitt postnummer. Så er jeg like langt. ""

 

Er det noen som har Jeppsen kart for Stansted så hadde det vært flott. Fint om det er i PDF format. Fint om de kan sendes til aadnelie@online.no

 

Fortsatt god helg. ""

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BKY d15 er vel en del av prosedyren, og vil nok befinne seg på de kartene du måtte finne for stanstead. Spiller ingen rolle hvem som har laget kartene, er BKY d15 i prosedyren for flyplassen så er den på kartet uansett hvem som har laget kartene.

 

BKY D15 kan du nok finne lett selv da. legg inn BKY vor i navradioen, f.eks i vor1. på kartet står det sikkert en radial du skal følge fra/til BKY for å fly over BKY D15. legg den inn med CRS knappen som hører til vor1. så etablerer du deg på den korrekte radialen og når du er 15 nm fra BKY er du på BKY D15 (forutsatt at d15 står for avstand). Dermed svinger du.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...