Gå til innhold

Helgøy og Mjøsa scenery snart på vei.


Finn-Aage Sivertsen

Anbefalte innlegg

Jeg og Bror Inge holder på å lage ett nytt scenery over Helgøya. Har skjønt at dette har vært ett savn for dere som bor rundt Mjøsa, men nå kommer den snart.

Hele øya er bygget fra grunn av slik at resultatet sku bli best mulig. Det er brukt høy oppløsning, LOD 13(4,8m), for å få med flest mulige detaljer. Men de lavere oppløsningene finnes også slik at øya vises bra fra distanse.

Her vil også finnes hus, kaier, båter ovs. som Bror Inge har laget. Jeg tror det skal finnes litt for en hver smak.

I tillegg jobber vi med å lage nye "kystlinjer" til Mjøsa, og å få på plass en del av vannene som mangler rundt om kring.

 

Har lagt ut noen bilder på "Screenshots" dere kan se på mens dere venter.

 

Hvis det er noen som har spøramål, kommentarer eller kanskje ønsker, er det bare å hyle ut. Så skal vi se hva vi får gjort.

 

Have Fun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

Godt og høre det er flere som beskjeftiger seg med scenery design, og da spesiellt mesh "".

 

Tenkte jeg skulle gi deg noen linker ang mesh design i fs. Det finnes nemlig begrensninger i FS ang høye LOD ( over 11 ). Du kan lese mere hos FS Traveler

 

Holder på med mitt eget prosjekt, magerøya ( nordkapp ). Har grunnlagsdata med ned til 1 meters nøyaktighet, men har landet på LOD11 som det mest fornuftige!. Sliter litt med kystlinjene da, MS default flatten switch i defaulg BGL filer ( LWM data ), lar seg ikke overstyre.. ( venter på MS scenery SDK ). Finnes seff noen metoder og omgjøre dette på, men de er for meg ikke bra nok.

 

Vel.. lykke til videre med prosjektet!,. anbefaler deg og og se på Avsim mesh forum... masse bra tips og finne dær..

 

mvh

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er ikke så mange som driver med mesh her i landet. Er jo ganske vanskelig å få tak i data, så skjønner egentlig godt hvorfor.

Er vel også en av de få som kan lage mesh ut fra vanlig kart. Dette er riktig nok tidkrevende og gjøres kun i mindre skala, slik som Helgøya.

 

Er klar over begrensingene til MS default er på LOD11, med litt endring i FS9.cfg kan man se LOD 12 og 13 også. For de med litt tregere maskiner vil dette gå litt på bekostning av FPS. Men vi tar med LOD 11-13 i sceneryet (LOD 8 finnes default), slik at brukeren kan velge selv hva som passer.

 

Når det gjelder "kystliner" er dette ett mareritt uten like. En default file i FS må jo endres for å få dette til, og dette kan igjen skape problemer hvis flere addons må endre samme fil. Vi har imidlertid valg å gjøre dette på to måter. 1) Hvis brukeren har kun denne add on som endrer denne default fila vil det følge med en ny default fil som brukeren kan bytte ut. 2) Hvis brukeren har andre add ons som endrer samme fil følger det med en nøyaktig beskrivelse hvordan brukeren skal gå frem for å endre denne. En slik framgangsmåte vil natutrlig vis måtte ha en nøyaktig installasjons veiledning. Har laget en slik, men her gjenstår mye testing og endring før den er ferdig.

Regner med å få litt pepper for denne biten, men pytt. Den som intet våger intet vinner.

 

Er titt og ofte innom AVsim forumene. (Har nok sett deg der ja.. "" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...