Gå til innhold

En fram og to tilbake.


Torgeir Pedersen

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Det er omtrent på den måten jeg opplever overgangen fra FS 98 til 2k.

Det er helt klart noen fremskritt, men også noen tilbake.

Scenarie-”motoren” er stort et framskritt, også lydfilene, og det er selvfølgelig en del annet nytt også: gps, flightplanner real weather osv, men dette hadde vi i den ”ferdige” FS 98 også, etter min mening til og med bedre programmer, jeg synes nok f.eks. Super Filghtplanner er noe hvassere en flightplanneren i FS2k.

Men det som etter min mening gjør MS flight-simulator til det den er, er alle addons.

Det Microsoft utgir er jo egentlig ikke noe annet en plattform å bygge videre på.

Det føles som nesten som å gå fra en ferdig utviklet flight simulator, til en som er halvferdig.

Sannsynligvis er dette helt bevist fra Microsofts side, å lage et program som har så stort utviklings- potensiale, det er vel i grunn ikke noe negativt i det.

For en del av oss er nettopp dette med å lage addons en viktig del av hobbyen.

Det som gjør MS flight-simulator så fascinerende er at den er levende, selv om man ikke har kunnskap til å lage addons selv kan man bygge ut og tilpasse etter egen smak og behov.

Takket være en masse flinke folk som designer alt dette spennende tilbehøret.

Det er bare et problem, det å henge med på hardwaresiden kan bli ganske dyrt, i alle fall hvis man skal henge med på det nyeste hele tiden.

Til de som fortsatt hygger seg med FS 98: Fortsett med det til dere har mulighet til å oppgradere, dere går ikke glipp av så mye foreløpig FS2k er som sagt bare ”halvferdig”

Sammenlignet med FS98 inkl. Norway 98 og alt det andre som har gjort simulatoren til det den er. Dette er på ingen måte noen klagesang, bare noen personlige refleksjoner som jeg fikk lyst til å dele med dere. FS2k blir helt sikkert mye bedre en 98 etter hvert .

Torgeir

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...