Gå til innhold

Hjelp søkes til video om flynavigering for fs


Tarjei Lundarvollen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har gått og tenkt på det lenge og nå har jeg endelig bestemt meg for og prøve:

Hva med å lage en video om flynavigering for simmere, en slags opplæringsvideo for både helt ferske og litt mere erfarne, en video som i ryddige former tar opp kartbruk, navigering via radiofyr, instrumentlandingssystemet (ILS), moderne navigering med EFIS osv ?

Videon blir lagt opp etter avsnitt dvs at det blir som et kurs i flere deler, i et avsnitt har vi om bruk av flykart (alle tre typene), i et annet om navigering med VOR/NDB osv, med norsk kommentar og bilder / illustrasjoner / levende video tatt opp i FS2000 (evt FLY!, vi får se litt på hva som passer best).

Videon er planlagt og bli tilgjengelig på hovedsaklig CDrom, formatet er tenkt QUICKTIME. + at den er tenkt og bli tilgjengelig på VHS også.

Og i den anledning kunne jeg tenkt meg hjelp til endel ting, bla:

Manus, utforming av først og fremst kommentarer slik at dem blir lettforståelige og språkriktige.

Grafikk, folk som er flinke til og lage illustrasjoner grafisk i tegneprogram, gjerne også animasjoner som kan forklare ting.

HTML programmerer, en som kan sy det hele sammen i et lekkert dokument hvor videoene er klikkbare. Ser helst at vedkommende behersker Macromedia Director 7 siden dette virker som det beste og sy det sammen med.

Kommentator, en eller flere som kan lese inn kommentarer, klar og tydelig røst er et must (noe jeg kommer til og sjekke ved en prøve litt senere for derved og forhåpentlig kunne ha noen og velge i)

Folk med enten PPL-A eller annen erfaring med fly/flyging, for å våre sikker på og presentere alt riktig ville det være flott om en eller flere med større kunnskaper enn meg innen flyging kunne sjekke at all informasjonen i manus (og den ferdige video) er korrekt. Flygerstudenter skulle passe bra her.

Dersom du føler at du kan bidra med noe ville jeg sette pris på om du tar kontakt på email: tlundar@online.no, dess flere vi er til og samle informasjon til et manus dess bedre bør resultatet bli og jeg klarer ikke dette alene. Jeg har desverre ikke tenkt og bruke særlig med penger på produksjonen og alle må derfor i utgangspunktet være villige til og hjelpe til her gratis, men dersom det skulle bli penger til overs når alt er ferdig blir dette fordelt mellom dem som har vært med. Poenget er at resulatet ikke skal bli en dyr sak, men en billig video som ikke blir særlig dyrere enn det som det kostet og lage den.

Til slutt: dette blir ikke en proff produksjon, men både håper og tror at den skal bli sånn noenlunde både innholdsmessig og produksjonsmessig, jeg jobber til daglig som tv fotograf/redigerer og har proffesjonelt utstyr for produksjonen, får jeg god hjelp til innholdet også tror jeg dette kan bli ganske bra.

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen, PS: jeg krever at dem som mailer meg virkelig er interesserte og kan tenke seg og bruke litt tid på dette, alle vil selvfølgelig få sin kreditt på rulleteksten om ikke annet [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...