Gå til innhold

X-Plane vs Ms Flight simulator.


Anbefalte innlegg

Flyegenskapene er bedre enn FS, mye jevnere bevegelse og mer naturlig oppførsel, og framerate er heller ikke noe problem. Open GL grafikken flyter jevnt og har anstendig utseende, og minner litt om det man kan finne i proffe simmer. Men panelene er veldig generiske, det er stort sett de samme gaugene som benyttes i alle fly, og det finnes ikke noen avansert system-simulering. Og så er landskapsteksturene like over hele verden, så det blir ganske likegyldig hvor du flyr. Hvis du er veldig seriøs i forhold til aerodynamikk er nok X-plane tingen, men personlig går jeg fort lei av denne simmen hver gang jeg bruker den siden den har så lav fun-faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flyger 'IRL' og X-Plane er mye naermere virkeligheten naar det gjelder det aa simulere flyvning i seg selv.

Som jeg nevnte i ett annet emne her, X-Plane har sertifisering fra FAA til aa bli brukt i deler av pilot-opplaeringen, mens MS FS ikke har dette.

Mulig MS FS har hoeyere 'Fun factor' for noen, den er ivertfall penere aa se paa, men for meg er det ikke noe tvil, X-Plane hele veien. "" Det er den som gir en mer virkelighetsnaer opplevelse av det aa fly.

 

Mvh,

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...