Eirik Nikolaisen Skrevet 22. desember 1999 Skrevet 22. desember 1999 Så nettopp på tekst-tv at et SAS-fly hadde nødlandet på Flesland ved 18.45-tiden nå i kveld etter at det skulle ha vært røyk i cockpitten. Ingen personer skal være skadet. Er det noen som vet noe mer om dette? Siter
Roald Hansen Skrevet 22. desember 1999 Skrevet 22. desember 1999 Siv Meisingset, pressetalskvinne i SAS, opplyser at det var en stikkflamme fra et område i hattehyllen som gjorde at oksygenmaskene ble utløst og kom ned. Flyet ble landet uten noen problemer, og passasjerene skal overføres til andre fly i løpet av kvelden. Hilsen Roald Siter
Eirik Nikolaisen Skrevet 22. desember 1999 Forfatter Skrevet 22. desember 1999 Så det nettopp jeg også! 132 passasjerer var da mye fra Bergen til Oslo. Det er nok juletrafikken!!!!! Det var visst SK326 dette her. I ruteboka til SAS står det at det er en Boeing 737-500 som skal gå denne ruten. Kan vel kanskje hende at det p.g.a. juletrafikken har satt inn en MD-82 i dag. Ha en fortsatt god jul alle sammen!!!! Med vennlig hilsen Eirik Nikolaisen Siter
Gjest Skrevet 23. desember 1999 Skrevet 23. desember 1999 Hei! Det som var litt merkelig var jo at det var bare på den ene siden surstoff maskene kom ned. Og det er jo ikke så trykt å høre må jeg si. For tenk vis flyet ligger i 10 000 fot og trykket i karbinen synker og mangel på oksygenen blir stor voooops da har vi jo plutselig en xxxxx felle. På den ene siden mens den andre siden vil overleve. Håper de finner ut av det. ------------------ Hilsen Tor Harald Tessem http://home.sol.no/~thtessem Beklager evt. Skrive feil! Siter
Eirik Nikolaisen Skrevet 23. desember 1999 Forfatter Skrevet 23. desember 1999 Et fly fra Bergen til Oslo går normalt i fl260 - 310 mener jeg. Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 23. desember 1999 Skrevet 23. desember 1999 Dem pleier og benytte rundt fl300 oslo-bergen ja (faktisk helt oppi 350) men da når dem nesten toppen idet dem må starte descent igjen også, men det lønner seg uansett derfor gjør dem det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen Siter
Eirik Nikolaisen Skrevet 23. desember 1999 Forfatter Skrevet 23. desember 1999 Jeg pleier å ligge på ca på fl270-280 fra Bergen til Oslo. Men det jeg lurer på da: Fasten seat belt lampen står vel på til ca. fl150-170, blir det ikke da vanskelig med servering ombord, når man må srarte descent nesten med en gang man er oppe på fl 350? :-) Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 23. desember 1999 Skrevet 23. desember 1999 Tjaa, nå driver flyvertinnene på fordi om flyet går opp eller ned da så akuratt det er vel ikke så veldig store problemet (ap styrer ikke flyet som i fs (dvs. descent startes med et helvetes rykk og stoppes med at flyet tar level off på 1 sekund, det gjøres VEEEELDIG smooth og fint, samme med hdg, flyet kastes ikke brått og brutalt til siden idet FMC skifter waypoint [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image])). Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen Siter
JRE Skrevet 23. desember 1999 Skrevet 23. desember 1999 Hadde en tur med SAS fra ENGM til EGLL (london) i cockpiten naturligvis og ble bedt om å krysse neste wpt. i FL150 inn til EGLL. Vi hadde da FL330. Dette var med en md90 og vi hadde da en descend på 5000ft/m. Brukte Spoilers for ikke å få overspeed. Da kom en flyvert inn til oss og kommenterte at passasjerene hadde vanskelig for spise pga denne nedstigingen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Men md90 har veldig fine myke bevegelser i autopiloten. B737-400 har dog ikke så myke overganger og konfigurerer seg nesten for raskt. På en innflyging med denne er jo speed veldig viktig og da er det vanlig man styrer denne selv da i autopilot-modus jobber auto-throttelen noe veldig. Når det gjelder fasten seat-belts slukkes dette enten i følge Ops. manualen til selskapet eller hva kapteinen synes er passelig. I de større selskapene i USA er de svært forsiktige. Skilt på alt for å slippe erstattningssøksmål. Der slukkes lyset på cruise og den minste bevegelse i flyet så er den på igjen... God jul. mvh Jan Roger Siter
Gjest Skrevet 23. desember 1999 Skrevet 23. desember 1999 Mine erfaringer fra klappsetet i Braathens 737'er er at de stort sett slukker og setter på fasten seat belts i fl 100. Eventuelle avvik fra dette er kun under sterk turbulens. I Fokker 50'ien til NAS så blir fasten seat belts slått av rundt 6000 fot og slått på ved fl 100 under nedstigningen. Vennlig hilsen DANIEL SKJELDAM Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 23. desember 1999 Skrevet 23. desember 1999 Veeel, nå er 10000 fot (fl100) ikke noen krisehøyde uten surstoff masker, faktisk så er jeg ikke sikker på om surstoffmaskene i det hele tatt ville løse ut her da grensen går rundt 10000 fot. Men var flyet i 40000 fot er saken en annen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen Siter
Gjest Skrevet 23. desember 1999 Skrevet 23. desember 1999 Hei Tarjei Lundarvollen! Wow må en så høyt ja [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Det var jeg ikke klar over. Jeg må bare få si det jeg lærer utrolig mye av dette forumet her ass [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ------------------ Hilsen Tor Harald Tessem http://home.sol.no/~thtessem Beklager evt. Skrive feil! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.