Gå til innhold

Nå har jeg prøvd alle tre( FS 2000 , Fly , FU 3. )


Rune Lindquist

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen !

Det har vært så mye omtale om alle disse simmene at jeg

var nødt til å kjøpe dem alle sammen for å finne ut hvem som

er den beste for meg. Merk det at jeg sier " den beste for meg".

Jeg har en gammel maskin , så jeg hadde ikke store forventningene

til framerate. Jeg skal koke dette ned til en veldig kort meningsytring.

"Fly" har flotte paneler og skyer og det detaljerte landskapet ser greit ut i 10,000 fot, men det genererte landskapet ser helt jævli ut. Flybar framerate kun i det genererte landskapet.

"FS 2000" er en skuffelse så langt. Norway teamet er det eneste som kan redde denne simulatoren "for meg".Uten et detaljert Norge vil jeg neppe bruke denne noe særlig. Texturene som følger med ,vil jeg ikke snakke om :-( .

En ting er bra med FS 2000 , det er veldig flotte fly !

Så "Flight Unlimited 3". Dette var den store overraskelsen

"for meg". Bakdelen er jo selvfølgelig at den er begrenset til bare det vestlige USA (detaljert i Seattle området og San Francisco for de som måtte ha FU2 fra før.)

Her er det den beste grafikken.Landskapet er FANTASTISK.

Her er det skikkelig vær med evt.fronter osv.

Her er det omfattende ATC med f,eks radar vectoring eller

flight following.

Her kan du f,eks fly seilfly i termiske forhold eller på hang.

Her er det gode flight modeller.

Her er det Virtuell cocpit.

Her er det "padlock".

Her er det mye AI.( Til tider stor trafikk på radioen.)

Her er det med Scenery editor.

Her er det selvfølgelig Flight planner.

Her er det moving map.

Det er sikkert mer :-)

Det er grei framerate etter at vi fikk patch.

Det finnes et veldig bra VA som heter Pier Glass Aviation.

Som dere sikkert skjønner så prøver jeg å si at FU3 er den beste

simulatoren "FOR MEG".

Hilsen Rune Lindquist.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heja.

Du nevner at landskapet i FU3 er fantastisk, men er begrenset til ikke bare USA, men en LITEN del av USA. For meg holder det dessverrre ikke om FU3 har det beste landskapet. Jeg har nå fløyet rundt i Norge med Norway 98, og det er jo kjempeflott, og skal fortsatt gjøre det, men legger nå herved ut på en jordomseiling. Jeg skal innom all verdens land. Lande og lette i hvert lands største byer og flyplasser. For når Norges default scenery er så detaljert og breathtaking, som det tross alt er, og dette gjelder for hvert ENESTE minste lille obskure land i verden, fra Nepal til Canada, Marokko til Australia, osv osv, er det nettopp dette som gjør FS2000 den beste simmen for meg.

Jeg må innrømme at jeg elsker å reise, men som student har jeg mine øk. begrensninger. FS2000 er et godt substitutt til jeg får reist på en jordomseiling i det virkelige liv. Til så lenge skal jeg nyte det majestiske Himalaya, afrikanske stepper, jungler og ørkener, Andesfjellene, Paris, London, New York og Roma, alt fra PC-stolen. Og det er vel ikke en så verst deal. Så for lille Norge vente litt. Verden er tross alt veeeeldig stor.

Hilsn Tom Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...