Gå til innhold

Problem med visibility i SB


Lennart Sommarström

Anbefalte innlegg

Hej !!

Jag har problem med visibility när jag flyger på Vatsim ibland kan jag inte se något alls eller väldigt dåligt.Vilka settings ska jag andvända mig av i Fsuipc och vatsim ?? Jag har oxå andvänt active sky men med samma resultat :-(

Det är speciellt i ground level nivå jag har dessa problem med sikten och jag tror inte att det är rätt alls .

 

Hoppas nån av er andra kan ge mig lite hjälp här !!

 

Hälsningar !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet så leser SB METAR fra den flyplass du er nærmest, og lager været du ser i FS ut fra den. METAR viser skyhøyden over bakken fra den flyplassen den er laget fra, ikke fra sea level. Dvs at en METAR fra Gardermoen (Gardermoen ligger ca 700 fot over havet, så vidt jeg husker) som sier FEW007 forteller faktisk at skyene ligger 1400 fot over havet, men kun 700 fot over Gardermoen. Problemet er, slik jeg har erfart, og tror det er, at METAR i SB blir kun lest ut fra sea level. Det betyr at når FEW007 kommer opp i METAR, så vil dette faktsik være bakkenivå på Gardermoen i FS, og du får dermed det du opplever som "meget kraftig tåke"

 

Ha en god dag?

 

Eivind

Spirit 50 / TFN50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...