Gå til innhold

Martin-Kaareng

Members
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Martin-Kaareng

  • Bursdag 02. juni 1983

Martin-Kaareng's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Takk Arild! 1. Airbus fordi markedet for 120 seter går nedover. COMAC kommer til å ta seg av minst halvparten av domestic Kina markedet. HAL tar seg av mye av India i fremtiden. UAC og Sukhoi det samme for Russland. Spørsmålet er: hvordan komme rundt det faktum at dette markedet krymper? Løsningen for fremtiden er at Embraer går opp et hakk i størrelse. Men hvordan? 2. Se punkt 1. 3. Blended wing har Boeing snakket om i flere tiår. Er dette mest lønnsomt på større fly (250 seter)? Mtp. open rotor er RR godt i gang me utredninger. De mener Stage IV er godt innenfor rekkevidde allerede. Jeg skal undersøke Shape Memory Alloys. 4. Jepp. Dette er nok første steg inn i fremtiden. Men fly blir nok helautomatiske etter hvert.
  2. Hei, Jeg studerer til en mastergrad i international business i Edinburgh. Vi har et prosjekt hvor vi skal beskrive hvordan Embraer kan bli mer innovative, slik at de kan konkurrere effektivt de neste 20-30 årene. Dette handler i hovedsak om hvem de kan samarbeide med for å bli bedre gjennom deling av kunnskap. Jeg trenger hjelp til å spå fremtiden innen luftfart. Jeg har identifisert følgende hovedområder: 1. Større fly Prognosen for fly under 120 seter er spådd minkende. Utgifter per setekilometer er for høy i disse flyene, sett i forhold til 120+ seter. Embraer har ingen planer om å forlenge E-jet serien forbi 120-130 seter. De leker med tanken på å lage et helt nytt fly (slik som C-series, bare bedre). Markedet fremover ser ut til å ville ha større fly i A320 og 737 klassen. Spørsmålet er: hva er den beste måten Embraer kommer seg dit på? Airbus har nevnt at de ikke utelukker et samarbeid med Embraer. Hvordan ville et slikt samarbeid fungert? Hva hadde Embraer eller Airbus fått ut av det? 2. Kabinforbedringer Luftfuktighet ala. 787. WiFi (som Virgin America?) og mobiltelefontilgang på alle fly. LED belysning. Har dere forslag til andre ting de kan forbedre i forhold til dagens fly? Hvem bør de samarbeide med for å få dette til? 3. Fuel Efficiency Nye motorer reduserer per i dag forbruk med ca. 15%. Det er snakk om å benytte Open Rotor (propfan) teknologi i fremtiden, men disse er foreløpig for bråkete, men er ellers lovende da de forbedrer bensinforbruk med over 20%. Hvordan kan Embraer støtte opp om en utvikling av slike motorer? Et samarbeid med motorfabrikantene? Hva med aerodynamikk og komposittmaterialer? Hva er det "nye" innen vingedesign? 4. Operating Efficiency Single-pilot operations. Hvem er det som har mest kunnskap om dette i verden? Dette ligger langt i fremtiden, men dette kommer til å skje en eller annen gang. Kanskje et samarbeid med et artificial intelligence institutt hadde vært produktivt? Tusen takk for alle svar! Dette er et kjempeinteressant prosjekt, men vanskelig fordi Embraer er såpass innovative allerede. Det er vanskelig å finn opp hjulet på nytt! Mvh, Martin
×
×
  • Opprett ny...