Gå til innhold

Paul Lauritzen

Members
  • Innholdsteller

    70
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Paul Lauritzen

  • Bursdag 02. mai 1975

Paul Lauritzen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Høres bra ut! Håper noen drar i gang snart da, så en stakkars "rookie" kommer seg i lufta
  2. Ok, nå ble jeg litt forvirret her..... Det er pilottrening jeg er ute etter, men vil det si at jeg må vente til det blir noe i regi av Vaccsca, eller gjelder det kun de som vil ha ATC-trening????
  3. Hei, synes ikke du skal ta dette så ille opp. Slik hjeg forsto det, så setter folk pris på dine kunnskaper som ATC, men ble bare litt snurt da du gjord eom avtalen i siste liten.... Nå har du jo muligheten til å gjøre alt godt igjen
  4. Heisan, det var snilt! Er syk i dag, så det blir ikke noe pølser og is på meg......dessuten er det skitvær her i Oslo, så det er like greit. MSN'en min er paullauritzen@hotmail.com. Er online nå forresten...
  5. Hei, er HELT ny på vatsim, og hadde satt pris på en ny treningskveld for newbies.....så slipper jeg å ødelegge unødvendig mye for de mer proffe Har lest "krangleinnlegget" om den forrige treningskvelden....synd at det ble slik, men ting blir ikke bedre av å kritisere opp og ned i mente i ettertid.... Er det noe håp for en ny treningskveld?
  6. Hei, jeg er fersk på multiplayer, så dette er sikkert et uuutrolig dumt spørsmål: Men hva er Vatsim, og hvordan blir jeg med på dette? Mvh Paul Lauritzen
  7. det var 2 grader, men det kan godt hende jeg var noe lenger unna enn 10 nm. tror kanskje plutselig medvind kan ha vært årasken, som en nevnte over her....kanskje jeg hadde reddet flyet ved å ha mer flaps? har ikke blitt så avansert at jeg bruker checklister enda, men kanskje dette var "lærepengen" som skulle til for at jeg skal begynne å bruke checklists aktivt Takk for alle tips folkens! Mvh Paul Lauritzen
  8. Kan ha vært det ja.....hvilken hastighet burde jeg da ha ligget på? Det var ca. 10 miles igjen til RW01L. Mvh Paul Lauritzen
  9. Jepp, den var aktivert, men så raskt den slår inn, skal ALT-lampa i autopiloten slukke, men det gjorde den ikke. Dessuten sank flyet med ca. 2000 ft. pr.min, så det endte kjapt i bakken;-) Har flydd mye 737 i FS9, ENGM er vel den flyplassen hvor jeg har flest landinger, og derfor skjønner jeg ikke hva som gikk galt denne gangen.... Mvh Paul Lauritzen
  10. Hepp, i dag oppdaget jeg noe merkelig under approach til ENGM i en 737-800. Autopilot var riktig innstilt, og alle frekvenser var korrekte. Farten var ca. 180 Kts og flaps 2. De-ice og pitot heat var på. Men så skjer det merkelige: flyet begynner plutselig å miste høyde selv om ALT-lampa i autopiloten fortsatt lyste...... Siste medling fra ATC var å gå til 3000 ft, hvilket jeg hadde i øyeblikket flyet begynte å bevege seg ytterligere nedover. Noen som kan forklare hva som skjedde? Mvh Paul Lauritzen
  11. Vet du om det finnes en like enkel og grie innføring i VOR-navigering også?
  12. Ok, takk...da håper jeg at jeg får det til nå
  13. Får ALDRI til en perfekt ILS-innflyvning.... Har endelig fått med meg at jeg må putte inn korrekt Nav1 frekvens for rullebanen. Dette har jeg gjort, men likevel går "det åt skogen". Kan noen gi meg en kort innføring? Mvh. Paul Lauritzen
×
×
  • Opprett ny...