Gå til innhold

Ljud


Lars Thorsson

Anbefalte innlegg

Jag har börjat flyga on-line och det fungerar bra, utom när jag använder RogerW. Det går inte att uppfatta vad controller/center säger det är bara mummel.

Jag har en snabb PC med bra ljudanläggning, så det är förmodligen sättet att prata på som gör det svårt att uppfatta vad som sägs.

Önskemålet är att kunna höra "loud and clearly", men det är kanske omöjligt, det fungerar givetvis bra även utan RW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars,

Ja det kan av og til være litt vanskelig å få meg seg alt som blir sagt, og kan også være en treningsak å få det med seg.

Nå skal man vel også ta i betraktningen at alle bør ha en RW som fungerer skikkelig, skal dette fungere tilfredstillende. Og jeg hører jo av og til at tingene ikke er helt som de skal være.

Derfor er det lurt å ta en "radio check" før man starter flygingen, så har man ihvertfall sjekket at sin egen RW fungerer som den skal. Er det ingen controllere online, kan man jo gjøre dette sammen med en annen pilot.

De fleste som jeg hører, hører jeg som om de satt ved siden av meg her. Så å kunne høre "loud and clearly" skulle la seg gjøre.

Men du snakker bare om ATC, hvordan hører du de andre pilotene da?

Hvis du hører de greit, så kan det jo være at det er hos vedkommende Controller feilen ligger, og det går jo an å fortelle vedkommende å justere på styrken på mic'en sin, evnt fjerne den noe fra munnen, hvis det er som du sier veldig grøtete.

Er det forresten slik med "alle" controllere, eller er det bare enkelte?

Håper dette hjelper litt på vei.....

 

Arnt OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack Arnt det hjälpte mycket.

Jag hör ATC bra det är controller som hörs dåligt, jag provade med headset och det blev betydligt bättre, så nu måste jag investera i ett bra headset,

Det är inte lätt att komma igång med on-lineflygning, varje gång man löst ett problem uppstår ett nytt och nya frågor

Men så småningom skall det väl fungera även för mig.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...