Gå til innhold

RealTurb CAT Areas Global for MSFS v2 ?


Anbefalte innlegg

Hei .

Leser mange gode tilbakemeldinger om  simMarket: REALTURB CAT AREAS GLOBAL V2 MSFS .

Noen andre som har erfaringer med dette , og realisme i forhold til MSFS sitt oppsett ? ( og til PMDG 737 800 ) 

 

Enroute turbulence, is not linked and limited to SIGMET's CAT or TS areas in this version 2 of RealTurb CAT Areas Global for MSFS! Instead the actual wind in the simulator, at the aircraft's position, is analyzed for any wind shifts / variations thus inducing the turbulence effects to more realistic positions (eg. where wind direction and / or speed changes). This allows to open the envelope to a global level instead of being limited to SIGMET's CAT or TS areas!

Terrain turbulence feature is also added in this version, extending the RealTurb turbulence effects also to lower altitudes, when flying near terrain (with wind blowing from the terrain direction).
An approach with wind direction being from the terrain side will now feel different compared to the approach with wind direction being from the sea or relatively flat ground.

Features include:
- Global coverage
- Turbulence effects based on wind vs terrain analysis, wind variations and speed.
- Realistic (custom made) turbulence effects
- Custom made turbulence sound (linked to aircraft's G Load)
- Easy installation and usage (Just install and forget - RealTurb will auto load when the simulator starts)
- No user input/setup required for the effects to work. All is analyzed automatically!

- Settings Dialog to control effects strength / altitude envelope / sounds / sounds G-Load thresholds,
  if the user wants to change default values.

- Option for parameters to be saved as aircraft title specific.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den, og merker enorm forskjell. Nå føler jeg at jeg faktisk sitter i en turbulent cockpit, kontra før når alt føltes statisk.

Den funker også perfekt med FsRealistic som gjør effektene mye bedre! :D Jeg anbefaler den sterkt. Den kjører også automatisk i bakgrunnen hver gang du starter MSFS så du slipper å tenke på det. Helt topp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver dette ut jeg og nå, hva settinger har du i RealTurb under Effects og enroute / terrain med 20% -til 150 %  (oppstart / Default value is 100 ) , men jo høyre denne er ( feks 135%)  jo mer turbulens får man vel ? 

Samt hva setting har du i FSMS under turbulens lav/middels/høy /realistisk når du kjører dette program ? , står ikke noe om dette , mulig dette ikke påvirker RealTurb .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.1.2024 klokken 23.29 skrev Bendik Bjørndal:

Jeg har den, og merker enorm forskjell. Nå føler jeg at jeg faktisk sitter i en turbulent cockpit, kontra før når alt føltes statisk.

Den funker også perfekt med FsRealistic som gjør effektene mye bedre! :D Jeg anbefaler den sterkt. Den kjører også automatisk i bakgrunnen hver gang du starter MSFS så du slipper å tenke på det. Helt topp.

Enig med deg her, PMDG 737 800 lever mer i luften nå .

Løp og kjøp ! 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...