Gå til innhold

Advarsel, mulig malware. SimHQ


Hans Jørgen Varfjell

Anbefalte innlegg

Noe rart og urovekkende skjedde da jeg prøvde å kople meg til simhq(dot)com. Websiten var live & cicking så sent som i går og det var ingenting som tydet på at noen tenkte å ta den av lufta. Like fullt så var det som møtte meg en placeholderside samtidig med at Trend Antivirus slo til og fortalte at den hadde stoppet et malwarescript fra siten www.targetedinfo.com.

 

Her er hva Trend sier om den siten:

 

 

"http://www.targetedinfo.com

 

Is it safe?

 

 

Dangerous

 

The latest tests indicate that this URL contains malicious software or could defraud visitors.

 

 

How would you categorize this URL?

 

 

Spam

 

Sites whose addresses have been found in spam messages

 

 

Disease Vector

 

Sites that directly or indirectly facilitate the distribution of malicious software or source code"

 

Tenkte det var på sin plass å videreformidle advarselen.

 

Vet ikke om noen andre vet hva som har skjedd. Er den hacka? har de ikke betalt regningene sine?

 

Hans Jørgen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er løst. Det var en feilregistrering hos registraren til SimHQ som ble liggende lenge nok i systemet til at den ble propagert ut i verden. Så tar det selvsagt en del tid før rettinga propageres og NextGenTel sin DNS hadde på det tidspunket ikke fått de nyeste sonefilene. Malwarealarmen kommer nok av at registraren har en eller annen annonse fra targetedinfo.com på placeholdersiden sin og Trend stoppet den redirecten, slik den skal.

 

Hans Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...