Gå til innhold

fsinn problem


Anders Westlund

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et aldri så lite problem med FSInn i går. skulle fly fra EDDM til ESSA med Airsimmer A320. Etter å ha koblet meg opp på vatsim, og tunet meg inn på EDDM_DEL, ble det stille. Jeg hørte ikke ATC, og han hørte ikke meg. Jeg tunet inn ATIS, og hørte den uten problem. det endte med at jeg måtte sende tekst til alle ATC'er jeg var innom. jeg prøvde og å logge ut og tilbake igjen uten at det hjalp.

Dette er noe som har skjedd plutselig, da jeg har snakket med ATC før uten problem.

 

Håper noen kan komme med en løsning. :)

 

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett etter på FSUIPC.dll? Jeg vet enkelte addons liker å overskrive den med "nyeste" (aka. siste utgave før utgivelse) utgaven av filen. Men om det er problemet her vet jeg selvsagt ikke...

 

Ellers er det vel standard-sjekken:

- Innstillinger i FSInn

- "Run as Administrator" (winVista og senere)

- Brannmur (neppe sansynlig siden du sier det har fungert tidligere)

 

Og om ingenting annet virker, så ville jeg forsøkt å installere FSInn på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips hvis lyden i fsinn klikker: høyreklikk på det lille "trafikklyset" nede på statusbaren i windows og quit. Åpne windows startmenyen, søk på Control panel og start FSDT Control panel (eller noe sånt). Sjekk at "trafikklyset" kommer tilbake. Da ordner som regel lyden seg igjen , dersom feilen ligger på din side. Kan også være oppsettet hos ATC det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være oppsettet hos ATC det er noe galt med.

Les problembeskrivelsen en gang til:

det endte med at jeg måtte sende tekst til alle ATC'er jeg var innom.

Med en eller 2 ATC-er ville feil på ATC-siden være en plausibel forklaring, men her virker det som om det er snakk om flere ATC-er. Jeg stusser derimot litt på at han kunne høre ATIS når han ikke kunne høre noen ATC-er.

 

Og ja, det kan nok være noe å hente i å sjekke FSFDTCP.exe (FSFDT Control Panel)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders; sikker på at det ikke var FS-ATIS'en du hørte? Det skjer nemlig hos meg iblant, at jeg både hører ATIS'en som ATC har satt opp på Vatsim og FS-ATIS'en samtidig. Skjer hvis ATIS'en har samme frekvens i FS som på vatsim.

 

Hvis dette er tilfellet høres det ut som at du ikke har satt opp riktige recording og playback-devices i FSFDT* Control panel. De kan ha endret seg av seg selv hvis du har plugget ut/inn lydenheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle tips. jeg skal prøve alle ( før jeg re-installerer..hehe), og jeg var i gjennom 6 ATC'er bare i Munchen området (inkl EDMM ctr), så det ble mye teksting mens man flyr.:)

Jeg skal prøve å restarte trafikklyset og se om det hjelper.

Jeg er rimelig sikker på at det var en ordentlig ATIS...det var en manns stemme og hørtes ikke ut som FS sin ATIS ( husker ikke i farten hva frekvens munchen atis er, evt om den er lik FS atis).

Jeg sjekket også inngangene til mik og headset, og de var der de skulle.

Jeg får bruke helgen på å sitte stille en plass med ATC og prøve meg frem. :)

 

Takk for alle forslagene.... :)

 

wish me luck ;)

 

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...