Gå til innhold

Programmering av FMCn i 737-800


Andreas Stangenes

Anbefalte innlegg

Dette er bare vakkert Andreas. Du er skapt til å lage tutorials, så det må du forsette med! Til stor glede så fikk jeg også med meg at du nettopp har lastet opp tutorials for oppstart av Concorde, og det setter jeg VIRKELIG pris på. Disse skal jeg prøve meg på. Håper du også kommer med videre tutorials ang Concord, takeoff, landing....ja hele pakka, det hadde vært noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Roy, det var veldig hyggelig å høre :) Concorden er slett ikke så vanskelig når man bare forstår logikken og får nok erfaring med alle systemene. Jeg satt her funderte litt over saken, og kom frem til at Concorden er et fly jeg styrer mye mer ut i fra "følelsen". Det kommer vel av mine svake matematiske evner... Man kan regne ut alt mulig hvis man bare er god nok; hvis ikke må man ty til erfaring.

 

Slik regner jeg ut Vr speed og decent point. Jeg har heldigvis en egen tabell med VT speeds og en excel fil hvor jeg kan regne ut sånn ca hvor mye fuel jeg trenger. Så må jeg legge på litt avhengig av hvor stor del av turen som er subsonic osv.

 

De andre flyene (ngx, 747, md11 osv) forteller meg når og hvor mye jeg må descende. Med concorden må jeg bruke magefølelsen (evt hoderegning eeek) - ofte går det bra, andre ganger må jeg ligge på FL120 i 50 mil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...