Gå til innhold

Prisberegning Wideroe


Anders Merch Grønmyr

Anbefalte innlegg

Ser på booking for WIF951! Fredag 20.1

 

Jeg skal fra Kirkenes til Vardø, happy koster 691,-

 

Flyr jeg samme flight til Vadsø som da mellomlander i Vardø betaler jeg 564,-

 

Her kan jeg teoretisk hoppe av flyet i Vardø men betale til Vadsø, gi mannskapet ekstrajobb med å plukke ut bagasje i etterkant. Osv for å spare 130kr, hvorfor kan de ikke bare heller ha en logisk prisberegning. Det er jo billigere for de som selskap å ha meg ombord kun til Vardø og ikke videre til Vadsø.

 

her er en kopi av chat med kundeservice:

 

Linda:

Hva kan jeg hjelpe deg med? How may I help you?

 

Du:

hei. jeg skal bestille billett for Kirkenes-Vardø fredag med WIF951, men hvorfor er det billigere om jeg flyr til til Vadsø på samme rute da kan jeg jo teoretisk bestille til Vadsø, spare en hundrelapp og hoppe av i Vardø da jo? for Vadsøturen mellomlander jo i Vardø. ikke snakk om mere enn 130kr men lurer på hvordan dere beregner at det er billigere å sitte lengre på flyet?

 

Linda:

Det er mange forskjellige happy kategorier og av og til kan det bli slik som i dette tilfellet [:)]

Linda:

 

på enkelte strekninger er det Odd billetter og det kan være en slik billett du ser til Vadsø

 

Du:

syns det bare var merkelig beregning på en og samme flyrute. Det er billigere for dere at jeg flyr kun til Vardø og ikke Vadsø da burde billetten være enig. Men takk for svar! Er det ulovlig å hoppe av? ;)

 

Linda:

 

Helt enig, dette var et pussig tilfelle.... Ikke ulovlig å hoppe av, men du må gi beskjed til flyvertinnen at du hopper av, slik at antallet passasjerer stemmer videre [:)]

 

Du:

Her kan jeg teoretisk hoppe av flyet i Vardø men betale til Vadsø, gi mannskapet ekstrajobb med å plukke ut bagasje i etterkant. Osv for å spare 130kr, hvorfor kan de ikke bare heller ha en logisk prisberegning. Det er jo billigere for de som selskap å ha meg ombord kun til Vardø og ikke videre til Vadsø.

 

Du:

 

jeg bare stusset litt over prisbergening iforhold til at jeg sparer på å fly lengre. takk for besvarelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...