Gå til innhold

FSX på iMac


Tobias Veland

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurdere å gå til anskaffelse av iMac.

Har svært liten datafaglig kompetanse, og stiller derfor følgende spørsmål:

Vil det være mulig å kjøre FSX på iMacen på et normalt / akseptabelt nivå?

Følgende spesifikasjoner på iMacen er:

2,7 GHz Quad-Core Intel Core i5,Oppløsning på 1920 x 1080, 4 GB (to 2 GB) hukommelse, 1 TB harddisk1, AMD Radeon HD 6770M - 512 MB(apple.no)

 

Har frem til nå kjørt FSX på en privat arbeidspc (laptop) med:

Intel Mobile Core 2 Duo SU7300 - 1,3 GHz

500 GB harddisk - 5400 RPM, 4 GB RAM, Nvidia GeForce G210M + Intel grafikk (teknofil.no/artikler/asus_ul30vt/87927)

Å kjøre FSX på denne maskinen har gått helt greit.

 

Forstår at iMacen har bedre spesifikasjoner enn nåværende pc. Men grunnen til at jeg spør at jeg må da kjøre Windows som et sekundæroperativsystem. Vil dette ha noe å si på ytelsen?

Er også klar over at X-plane er laget for OS, men foreløpig ønsker jeg å holde meg til FSX.

 

Har noen erfaring med å kjøre FSX via Mac?

 

Håper noe har anledning til å svare

 

M.v.h

 

Tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Johnsen

Eneste mulighet jeg kan se for meg, er å benytte Boot Camp. Med Boot Camp får du ekte dual boot på en Mac, dvs. at du kjører Windows rett på jernet. Jeg kjenner mange som benytter Boot Camp for å kjøre PC spill på Mac, men jeg har selv ingen erfaring med Boot Camp.

 

Selv kjører jeg Windows 7 ved hjelp av virtualisering (VMware Fushion), men det er ikke noen løsning for å kjøre FS-X.

 

Informasjon om Boot Camp finner du her.

 

Håper svaret var til hjelp

Egil Johnsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...