Karl M Arsenal Ellingsen Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Hei, lurer litt på om noen kan veilede meg i forhold til ovennevnte prosedyrer. Spørsmålet er hvordan jeg velger riktig SID/ STAR utfra waypoints jeg velger meg for reisen. Har opplevd en del ganger i NGX'n at jeg får noen vanvittige turns, i tillegg til at jeg ofte, etter å ha fløyet ferdig SID, må snu 180 grader for å komme til neste waypoint. Er noe irriterende. Bruker ofte Vroute, men der finner man vel ikke anbefalinger for SIDs og STARs. Takk for assistanse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Som regel heter riktig SID og STAR det samme som ditt første og siste waypoint i flightplan.. Hvis du vil jukse litt i NG'en, kan du først velge runway - da ser du hvilken variasjon av SID/STAR som passer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Berg Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Her er en serie med fine opplæringsfilmer i dette emnet. Christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl M Arsenal Ellingsen Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Takk til dere begge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Berg Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 fint tips, takk herfra også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.