Kenneth Sivertsen Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ser på forskjellige cockpit DVD'er at noen piloter flyr inn i rødt felt som vises på værradaren . Etter som rødt felt viser kraftig nedbør som regen /hagel eller muligheter for wind shear / kraftig turbulens og lyn nedslag....... hvorfor velger noen da og fly inn i dette ? Hvordan vet en pilot om det er regen eller hagel ( som kan skade fly) når de flyr inn i disse heftige skyene ? Og hva med wind shear eller lyn nedslag under landing ? Tar de av og til noen sjanser ? Her en en av mange dvd klipp hvor de flyr inn i rødt felt ( ca 2:25 ut i dvd) http://www.youtube.com/user/JustPlanes#p/u/26/MQoPg-k_29w Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 På filmen du linka til her, så er det jo under avgang. Lite gunstig å begynne å fly i hytt og gevær rundtomkring regnbygene når en er under utklatring i forholdsvis låg høgde. Generelt sett så vil nok ein flygar unngå raude felt på WX radar så godt som han/ho kan. Men i enkelte tilfelle er det ikkje mogleg, slik som i filmen du synte i ditt innlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Sivertsen Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Hei. Har selv sittet i cockpit med en 737 300 der vi nesten rett etter take off / utklatring tok en høyre sving for og unngå et rødt felt på WX radaren.( mulig dette er lettere med en 737 300 ) Er det rød sone på WX radaren som viser det kraftigste været/ bygeskyer .......eller er dette lilla farge som viser dette ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.