Gå til innhold

Rysk flygcrash


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

Expressen skriver idag att:

"Det ryska planets alla motorer slutade fungera direkt efter start" men skriver lite längre ner att "Planet var 9100 meter upp i luften när piloten bad om tillstånd för nödlandning". Tveksamt att man hinner stiga till 29000ft utan motorer.

 

Vidare skriver man:

"Enligt uppgift kan det ha varit något fel på bränslet som gjorde att motorerna slutade fungera på olycksplanet.

Men det fanns också, enligt ryska myndigheter, tecken på att planets navigationsinstrument felat"

Jag är ingen expert på Tupolev (eller andra flygplan för den delen) men på vilket sätt skulle navigationsutrustningen stänga av alla motorer?

 

Jag kollar nog på Aviation-safety.net om jag vill ha fakta och bilder hittar man som vanligt på Airliners där det redan publicerats en bild på olycksplanet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan jo have være problemer med navigationen UDOVER de nævnte fuel-problemer. Men dette har selvsagt ingen relevans i forhold til at motorerne stoppede med at fungere.

 

"Planet var 9100 meter upp i luften när piloten bad om tillstånd för nödlandning". Tveksamt att man hinner stiga till 29000ft utan motorer.

 

9100 fod, kanske?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...