Gå til innhold

Ny linje, Bromma - Helsingfors


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

På måndag flyger jag AY982 kl0915 från Bromma och tillbaka dagen efter kl1705 med AY983.

Första gången jag flyger (reguljärt) från Bromma och första gången i en Embraer' date=' ska bli spännande! :)[/quote']

 

För det första, gud va skönt att flyga från Bromma! Trevlig personal, mindre och mer personlig flygplats, snabba ryck vid incheck och boarding och väskorna kommer direkt på vägen ut mot taxin (som väntar 20m efter utgången).

 

Finnair som flygbolag är OK, varken bättre eller sämre än andra nordiska bolag tycker jag, tycker dock det är snålt att dom inte bjuder på en macka med juice när man flyger tidigt på morgonen. Jag kunde inte köpa en macka heller och jag kunde inte köpa en cola på vägen hem.

 

Embraer 170 gjorde mig inte alls imponerad.

Sitter man på A eller F så märker man snabbt att det börjar blåsa ordentligt och när man försöker vrida av luftmunstycket så inser man att det är kabinens AC som spyr kalluft precis över dessa rader = iskallt på hela resan!

Stolarna på flygbussen har betydligt bättre komfort än dessa stenhårda (max 1cm skum under arslet) stolar! Riktigt obekväma. Kanske att det mycket generösa benutrymmet väger upp... men bara kanske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...