Timmy Brandt Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Eller nja, den är inte så ny längre för Finnair öppnade den 16 Augusti 2010. På måndag flyger jag AY982 kl0915 från Bromma och tillbaka dagen efter kl1705 med AY983. Första gången jag flyger (reguljärt) från Bromma och första gången i en Embraer, ska bli spännande! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 På måndag flyger jag AY982 kl0915 från Bromma och tillbaka dagen efter kl1705 med AY983.Första gången jag flyger (reguljärt) från Bromma och första gången i en Embraer' date=' ska bli spännande! [/quote'] För det första, gud va skönt att flyga från Bromma! Trevlig personal, mindre och mer personlig flygplats, snabba ryck vid incheck och boarding och väskorna kommer direkt på vägen ut mot taxin (som väntar 20m efter utgången). Finnair som flygbolag är OK, varken bättre eller sämre än andra nordiska bolag tycker jag, tycker dock det är snålt att dom inte bjuder på en macka med juice när man flyger tidigt på morgonen. Jag kunde inte köpa en macka heller och jag kunde inte köpa en cola på vägen hem. Embraer 170 gjorde mig inte alls imponerad. Sitter man på A eller F så märker man snabbt att det börjar blåsa ordentligt och när man försöker vrida av luftmunstycket så inser man att det är kabinens AC som spyr kalluft precis över dessa rader = iskallt på hela resan! Stolarna på flygbussen har betydligt bättre komfort än dessa stenhårda (max 1cm skum under arslet) stolar! Riktigt obekväma. Kanske att det mycket generösa benutrymmet väger upp... men bara kanske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K J Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Har faktisk aldrig selv oplevet hårde stole i de fly jeg har været med, men så har jeg heller aldrig prøvet Embraer. Heldigt at rejsen ikke var længere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.