Gå til innhold

Nytt selskap til Florø. www.dat.dk :(


Bjørn Otto Vasbotten

Anbefalte innlegg

Hmm... Hvor seriøst er det å vurdere å bruke 66 seters atr-72, når jeg stadig har til gode å sitte i et fullt coastairfly?

 

Hvor seriøst er det at de som jobber på flyplassen i florø skal ha jobben sin ut på anbud hvert tredje (?) år?

 

Hvor seriøst er det at Sogn og Fjordane, et fylke med 100000 (?) innbyggere er delt opp i to ruteområder?

 

Jeg vil ha widerøe tilbake, jeg, seriøst!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen selskaper som satser langsiktig vil gå inn på Florø. Om ikke alt for lang tid vil oljeselskapene, dvs. nå er det vel kun Hydro igjen, mest sannsynelig slutte med helikopter flygningene ut til plattformene fra Florø. Det vil skje etter bl.a. sterkt press fra arbeidstaker organisasjonene. Det er altfor få flyavganger, dårlige forbindelser videre, og værmessige forhold som er noe av begrunnelsen. Nå er det nok kun regionalpolitiske hensyn som gjør at Florø fortsatt har helikopter trafikken. Fra nyttår så overtar Statoil driften av Hydro's plattformer på Tampen-feltet, og da vil nok slike hensyn ikke lenger stille i første rekke. Å fly personellet ut direkte fra Bergen, er mye bedre. Det er/var kun kapasitetsproblemer på Flesland som forhindre dette nå.

 

Forsvinner oljearbeiderne fra Florø, så blir det et ganske stort dropp i passasjer antallet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...