Gå til innhold

Nakenscanneren kan gi hudkreft


Anbefalte innlegg

Hm, er det ikke røntgenstråling som brukes i slike nakenscannere da? Denne typen stråling er en god del farligere enn vanlige mikrobølger, som vi f. eks. finner mellom mobiltelefoner og andre kommunikasjonsantenner.

 

Hvis dere leste hele artikkelen, så ser dere også at strålingen blir igjen under huden når den kommer inn. Dette er langt farligere enn hvis strålingen bare hadde passert rett igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg må si dette, men........... strålning kan IKKE bli igjen under huden! Dette er for dumt. Strålning kan ødelegge hud og vevnad JA men IKKE "lagres" som strålning under huden. Når vi derimot snakker om Alfa, Beta eller Gamma strålning fra f.eks Anriket Uran eller en Atombombe DA er det en annen ting, da den oppptrer som en "magnet" den kan overføre "kraften" fra kilden til andre gjennstander også vevnad. ER sikker på at de ikke brukes denne "farlige" strålningen i disse scanners.

 

Jack

Jobbet som Fysikklerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jack: I artikkelen sto det spesifikt at en forsker hadde uttalt at "strålingen fra skanneren blir værende i huden og det underliggende vevet". Det er altså en biokjemiker fra University of California som sier dette, som også sier at strålingen kan skade kromosomene.

 

Gamma er av samme type stråling som røntgen (el.mag. bølger). Når denne strålingen treffer atomene i kroppen vår, eksiteres dem og sender så ut stråling igjen i ulike retninger, og prosessen gjentas. Jeg er ikke helt sikker på teorien ettersom jeg ennå er på vg3, men kan ikke strålingen "oppholde" seg i kroppen en liten stund på denne måten? Jeg snakker ikke om for alltid, men at strålingen ikke bare drar rett igjennom kroppen.

 

Even: Sikkerhetskontrollene har da alt med moderne passasjerflyging å gjøre, men jeg klager ikke dersom en admin får lyst til å flytte emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...