Gå til innhold

FSNordic nede?


Jan-Thore Solem

Anbefalte innlegg

Hej Jan-Thore,

 

Tyvärr så är FS Nordics server helt nere för närvarnade. Detta är inte samma bekymmer som vi stötte på tidigare i veckan, utan någonting annat. Exakt vad det är vet jag ej då det inte är min avdelning.

 

Naturligtvis jobbar vi på att få allt att fungera som det skall igen, men då vi inte är reklamfinansierade som exempelvis fs.no så har vi inte samma resurser att fixa allting snabbt. Det är lika, om inte mer, frustrerande för oss.

 

Tack för visat intresse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej,

 

Alla användare av FS Nordics forum har fått ett mail i vilket det står vad som händer, och det är också det enda jag vet, förutom att vi gör vårat bästa för att komma upp igen. Det största bekymmret är att våran administrator har varit på semster långt bort och därför inte kunnat komma åt hårdvaran. När allt väl är löst kommer det ta någon dag innan allt fungerar som det ska för alla användare.

 

Finns det för övrigt någon som har lust att ladda ner min J32a i Skyways färger så funkar det finfint på en temporär sida jag svängde upp förra helgen. Här finnes den.

 

Hälsningar

Thomas & FS Nordic teamet

 

(Tack Dag för att du är mer överseende med meddelanden om andra sidor än vad jag och FSN är "[smil]" )

 

quote:

To all FS Nordic visitors,

 

This is a NOTAM concercing of the status of FS Nordic (www.fsnordic.net). We have experienced some server problems during the last two weeks which we have been unable to fix so far.

 

Firstly, I'd like to make clear that FS Nordic is NOT shutting down. We will resume normal operations as soon as the server is accessible again.

 

The reason for this techical problem is a name server config change made at the server our site is. For some reason the change was not informed to us and the name server we were using was set offline - and thus FSN was "lost" from the internet as no other server could find it. So, the server and site is actually running but the name server configuration is the problem. I have been unable to update the records because of business trips and also some other problems related to the Network Solutions automated system, but now when I returned home, I immediately asked manually to update our domain record.

So, we are aware of the problem and are fixing it as soon as possible - but it will still take some days.

 

We will let you know as soon as the service is back up again.


 

[ 31.08.2002, 21:05: Endret av: Thomas Hjelm ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...