Gå til innhold

Litt kartoproblematikk


Adrian Sørbø Mathisen

Anbefalte innlegg

Hei ;)

Når jeg er ute å flyr på VATSIM så skriver jeg ned waypointene på både aktuelle SIDS og STARS jeg finner på www.ippc.no

Men hvis jeg f.eks får beskjed om å følge decent path av ATC for det er mye trafikk så har jeg ikke den.

Poenget mitt er at jeg skulle hatt med meg alla kart jeg ville på turene mine. Men jeg kan ikke hente dem opp under flyturen siden da går jo simmen på pause. Noen råd og tips?

Takker på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så kan du slå av pausefunksjonen i FS9/FSX ved å gå inn i settings-general og ta bort haka for at FS skal gå i pause.

 

Om du har tilgang til en bærbar ved siden av eller evt. skjerm nr. to så kan du jo også bruke disse til å hente fram nødvendige kart under en flight slik at du alltid har nødvendig informasjon til hånds.

 

Det finnes også ferdige "kartpermer" du kan kjøpe og som kan være et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...