Gå til innhold

Får aldri lyttet


Christian Andrè Todal

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vet seriøst at dette må være et spørsmål som har gått igjen og igjen. Men må bare prøve å spørre her.

 

Jeg har lest side opp og side ned på VATSIM, jeg har lest utrolig mange innlegg på dette forumet. Jeg føler at jeg har funnet det meste jeg trenger av informasjon for å kunne sitte å lytte på at andre flyr og ATC.

 

Jeg har installert FSInn og FSCopilot. Jeg er registrert på VATSIM fra før og har lagt inn nødvendig brukerid og passord på FSInn osv osv. Det jeg ennå ikke har klart å oppdrive er hvordan man i "plystre" finner ut hvor man logger inn hen i FSX. Hvis jeg går på multiplayer i FSX får jeg bare opp local network og gamespy, så da tenker jeg det kan ikke være her. Jeg skal jo inn med en IP Adresse for å logge inn på en server som jeg også har klart å finne. Jeg har control panelet oppe for FSInn. VATSIM knappen i dette programmet er Rødt, den blir grønn når jeg trykker på den så går det en stund så blir den rød igjen.

 

Jeg synes de fleste her inne har flotte forklaringer osv, men finner liksom ikke noe informasjon om 1 2 3 step for de som aldri har gjort dette før.

 

1. start FSX

2. start FSInn

3. Logg på server, akkurat DER.

 

Jeg vedder på at dette eksisterer fra før, men når jeg har søkt 10 - 12 ganger så må jeg si at jeg ble lettere irritert på meg selv. Enten så er jeg helt borti natta dårlig til å skrive inn riktige søkekriterier, ellers så er den informasjonen for gammel. Ikke vet jeg, men jeg virkelig håper noen har tålmodighet til å fortelle meg disse stegene.

 

Jeg har skrevet et dokument med all den informasjonen jeg har funnet nyttig, serverip adresser, frekvenser jeg kan lytte på osv osv.

 

Jeg er tørst på informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å se om du kommer deg på nett i det hele tatt - med Squawkbox. Mye enklere sak å drive med sånn i starten. Man trykker Start -> Connect, skriver inn bruker ID og passord, navn, callsign, velger flytype - og trykker connect. Dermed er du inne. Til høyre i squawkbox ser du en liste over tilgjengelige frekvenser i nærheten av deg. For å enkelt tune inn en av dem, kan du skrive '.com1 [frekvens]', for eks. '.com1 118.3' - eller du kan putte den inn manuellt i radiopanelet i flyet. Squawk du får av ATC setter du inn i transponderen i flyet eller skriver '.x [squawk]', f.eks. '.x 4523'

 

Prøv det først du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EUROPE-C2 88.198.19.202

EUROPE-CW 88.198.64.7

EUROPE-CE 89.233.173.18

OCEANIA 202.45.127.66

USA-S3 66.221.192.84

UK-2 80.249.101.122

USA-W2 64.151.80.104

 

Gå på SET knappen nede til høyre på fsinn ui controlpanel, og gå videre til network og vatsim. Fjern IP adressen der og velg en eu eller uk server fra denne listen. Trykk i det lille krysset nede til høyre og trykk så på Vatsim på linje 1 venstre. Voila! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bare få inn frekvensene som du ser til høyre i hovedvinduet til Squawkbox. Det er de enseste frekvensene du får hørt noe eller snakket på. Hva du får inn i denne listen varier ettersom hvor i verden du er og hvilke ATC'er som sitter i nærheten av deg.

 

Ellers, sjekk volumkontrollen på PC'en din. Kan jo hende SB er mutet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så frekvensene. Prøvde alle også. Satt og lyttet i 10 - 15 minutter på alle frekvensene. Det var ATC der og en god del trafikk. Sjekket også at jeg ikke har mutet og lyden fungerer utmerket ellers. Jeg fikk lyd i fsinn men det var dårlig kvalitet. Veldig dårlig kvalitet.

Jeg har satt dette litt på hold nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...