Gå til innhold

FS Inn og Nytt Creative USB headsett!


Anders Merch Grønmyr

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk meg nytt creative headsett her før helga og funker fin fint det på VRC/som controller etter litt leiting og calibrering. Men hvor stiller jeg inn hvilket type headsett jeg har i FS Inn? evnt Squawkbox 4. Men nå flyr jeg mest FSX hvor jeg kun har FSInn så skulle helst fiksa den før FS9/SB4. Vil jo gjerne ta noen flyturer men det er uaktuelt å være tekstpilot for meg.

 

Innstillingene mine i vrc hvor dette fungerer smertefritt:

 

Settings - Audio Devices

 

Microphone Innput Device:

DirectSound - Headsett (2-Creative USB Headsett)

 

Headsett Output Device:

DirectSound - Headsett (2-Creative USB Headsett)

 

Speaker Output Device:

DirectSound - Headsett (2-Creative USB Headsett)

 

 

 

Om det er noen som klarer forklare hvor jeg så skal stille inn dette i FSInn/FSX vil jeg være taknemmelig for :)

 

 

headsettet er forresten et creative fatality

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi

 

I FSX velger du settings/sound og der finner du innstillings mulighetene.

 

For FSInn så starte FSX, siden FSINN og da ser du i oppgavelinien (i Windows) lengst nede til høyre noen fargede punkter som ser ut som to trafikklys, klikk på den og da åpnes FSFD kontrollpanelet og der stiller du inn alle valg. Var obs på at du huker av VATSIM Voice on this computer enabled.

 

 

Jack J Jackson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi

 

I FSX velger du settings/sound og der finner du innstillings mulighetene.

 

For FSInn så starte FSX' date=' siden FSINN og da ser du i oppgavelinien (i Windows) lengst nede til høyre noen fargede punkter som ser ut som to trafikklys, klikk på den og da åpnes FSFD kontrollpanelet og der stiller du inn alle valg. Var obs på at du huker av VATSIM Voice on this computer enabled.

 

 

Jack J Jackson [/quote']

 

hmmm merkelige greier, har huket av for enabled. Får flyets lyder i headsettet men blir ikke hørt på mic og heller ikke atc i headsettet desverre. Noen som vet hvilket av valgene jeg skal velge i lista her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

For å få motorlyden i høytalerne og ATC i headsettet må du gjøre innstillingene i FSX. Akkurat som jeg sa i forrige innlegget så starter du FSX, velger Settings, Sound, HVIS headsettet er korrekt installert så er der to drop-down menuer i Sounds, den venstre hvor du stiller inn motorlyd mm og den høyre hvor du stiller in hvor du ønsker ATC lyd. Hvis du ikke har disse valgene så er det noe i headsettinstallasjonen i Windows som er gal.

 

Du MÅ gjøre instillingene på BEGGE sted.

 

 

Jack J Jackson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...