Gå til innhold

Ang. VATSIM Newbee nights


Gunnar Seljeseth

Anbefalte innlegg

Da jeg har halvveis lovet å foreta "newbee nights" kan det være greit å komme med en liten status-oppdatering;

 

Nei, jeg har ikke glemt det! Men som noen sikkert har fått med seg (i alle fall dem som følger med på VACCSCA.org sitt forum), så holder jeg for tiden også på med et prosjekt for å gjøre det mulig å benytte et program som heter EuroScope for de av oss som sitter som ATC. Dette tar en del tid...

 

Nåvel, bedre sent enn aldri, og jeg sitter og ser litt på mulighetene for en "newbee night" kommende fredag kveld (ca. kl. 19?). Da trenger jeg først og fremst å vite om det er interesse for dette på fredag.

 

Konseptet er i grunnen enkelt; jeg logger på som pilot på VATSIM (SAS1300) og stiller meg på Gardemoen (ENGM/OSL). Jeg kommer også til å logge på VACCSCA sin teamspeak server (ts.vaccsca.org). De som da har noe de lurer på kan så snakke med meg enten over TeamSpeak eller via chat på VATSIM.

 

Ting jeg kan hjelpe med;

- Ruteplanlegning

- Frasologi

- FMC programering (etter beste evne)

... samt litt andre småting. Uansett; spør! Det værste som kan skje er at jeg ikke har svaret på akkurat ditt spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohhh. det frister. synd at jeg sitter i en lastebil på tur til italia da.

Men hvis du hadde hatt mulighet til og ha noen lignende om litt over en måned så hadde det vært toppers,

har lenge hatt lyst og komme meg på vatsim.

Men sliter litt med og skjønne/få med alt som blir sagt/gort så d har blitt lagt litt på hylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunnar takker for tilbudet og er 90% sikker på at jeg vil være der!

Her er noen av punktene jeg lurer litt på, Jeg flyr kun 747-X PMDG ;)

 

* FMC fuel calculat/time for arrival etc.

* FMC Holding points

 

* Bruk av Voice fraselogi etc. Generelt

* Lese av ATIS og faktisk fortså det som står der ;)

 

PS: trenger ikke svare på det her Gunnar vi tar det på fredag ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått sjekket min egen kanlender opp mot dette;

 

Jeg står på Gardemoen nå på fredag kl. 18:00 norsk tid (merk ny tid, 1 time tidligere), pålogget som SAS1300. Her blir jeg stående til ca. 19:30, for da ønsker jeg å klargjøre litt flyvning i forbindelse med Tore Urviks C1 trening som starter kl. 20:00 samme kveld...

 

Husk også at det kan være lettere å besvare spørsmål over teamspeak (ts.vaccsca.org) enn over chat...

 

Dere må forsåvidt fortsatt spørre meg dersom dere lurer på noe etter kl. 19:30, men vær oppmerksom på at jeg da kommer til å prioritere egen flyvning. Det kan dermed være en idé å få FMC-relaterte og fly-spesifikke spørsmål unnagjort før den tid... Jeg kommer også til å skifte callsign, antakelig blir det et CNO-callsign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...) Her blir jeg stående til ca. 19:30' date=' for da ønsker jeg å klargjøre litt flyvning i forbindelse med Tore Urviks C1 trening som starter kl. 20:00 samme kveld...[/quote']

 

Setter pris på dette Gunnar. Treningen er desverre kansellert, men det er jo absolutt muligheter til å fly likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...