Gunnar Seljeseth Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Da jeg har halvveis lovet å foreta "newbee nights" kan det være greit å komme med en liten status-oppdatering; Nei, jeg har ikke glemt det! Men som noen sikkert har fått med seg (i alle fall dem som følger med på VACCSCA.org sitt forum), så holder jeg for tiden også på med et prosjekt for å gjøre det mulig å benytte et program som heter EuroScope for de av oss som sitter som ATC. Dette tar en del tid... Nåvel, bedre sent enn aldri, og jeg sitter og ser litt på mulighetene for en "newbee night" kommende fredag kveld (ca. kl. 19?). Da trenger jeg først og fremst å vite om det er interesse for dette på fredag. Konseptet er i grunnen enkelt; jeg logger på som pilot på VATSIM (SAS1300) og stiller meg på Gardemoen (ENGM/OSL). Jeg kommer også til å logge på VACCSCA sin teamspeak server (ts.vaccsca.org). De som da har noe de lurer på kan så snakke med meg enten over TeamSpeak eller via chat på VATSIM. Ting jeg kan hjelpe med; - Ruteplanlegning - Frasologi - FMC programering (etter beste evne) ... samt litt andre småting. Uansett; spør! Det værste som kan skje er at jeg ikke har svaret på akkurat ditt spørsmål... Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 ohhh. det frister. synd at jeg sitter i en lastebil på tur til italia da. Men hvis du hadde hatt mulighet til og ha noen lignende om litt over en måned så hadde det vært toppers, har lenge hatt lyst og komme meg på vatsim. Men sliter litt med og skjønne/få med alt som blir sagt/gort så d har blitt lagt litt på hylla. Siter
Bjørn Å. Skjærvold Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Som newbee takker jeg for et flott tiltak, og du kan nok regne med at LN-BAS kommer, om ikke annet for å observere. Siter
Jack J Jackson Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Takk Gunnar for et godt initiativ, men må desverre melde pass denne fredagen da jeg akkurat da lander (på rikitg) på JFK for litt jobb. Lover å komme hvis dette tilbud blir gjentatt. Jack J Jackson Siter
Geir-Anders Hansen Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Hei Gunnar takker for tilbudet og er 90% sikker på at jeg vil være der! Her er noen av punktene jeg lurer litt på, Jeg flyr kun 747-X PMDG * FMC fuel calculat/time for arrival etc. * FMC Holding points * Bruk av Voice fraselogi etc. Generelt * Lese av ATIS og faktisk fortså det som står der PS: trenger ikke svare på det her Gunnar vi tar det på fredag Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Skrevet 24. februar 2009 Da har jeg fått sjekket min egen kanlender opp mot dette; Jeg står på Gardemoen nå på fredag kl. 18:00 norsk tid (merk ny tid, 1 time tidligere), pålogget som SAS1300. Her blir jeg stående til ca. 19:30, for da ønsker jeg å klargjøre litt flyvning i forbindelse med Tore Urviks C1 trening som starter kl. 20:00 samme kveld... Husk også at det kan være lettere å besvare spørsmål over teamspeak (ts.vaccsca.org) enn over chat... Dere må forsåvidt fortsatt spørre meg dersom dere lurer på noe etter kl. 19:30, men vær oppmerksom på at jeg da kommer til å prioritere egen flyvning. Det kan dermed være en idé å få FMC-relaterte og fly-spesifikke spørsmål unnagjort før den tid... Jeg kommer også til å skifte callsign, antakelig blir det et CNO-callsign. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Skrevet 25. februar 2009 Da har jeg fått vite at Tores C1 trening er kansellert. Oppstart for "newbe-night" er fremdeles kl. 18:00 norsk tid, men jeg blir sittende til etter kl. 19:30 dersom interessen er stor nok... Siter
Tore Urvik Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 (...) Her blir jeg stående til ca. 19:30' date=' for da ønsker jeg å klargjøre litt flyvning i forbindelse med Tore Urviks C1 trening som starter kl. 20:00 samme kveld...[/quote'] Setter pris på dette Gunnar. Treningen er desverre kansellert, men det er jo absolutt muligheter til å fly likevel Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Skrevet 25. februar 2009 OBS OBS: Jeg tar en ekstra "newbe night" i morgen (torsdag) kl. 18:00 (Ekstra = i tilegg til den på fredag. Fordi jeg kan... ) Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 Påminnelse; "newbe-night" i dag kl. 18:00. Jeg blir å finne på ENGM (Gardemoen) som SAS1300. Som en begynnelse blir jeg sittende i en halvtime. Jeg er også tilgjengelig på TeamSpeak; ts.vaccsca.org Det kan også være aktuelt med en treningstur, den vil i så fall planlegges der og da... Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 Kveldens "newbe-night" varte til litt før kl. 20. Så det var i alle fall en person som fikk svar på spørsmål. I morgen er det samme tid og samme sted; Gardemoen, kl. 18 norsk tid. Siter
Geir-Anders Hansen Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 ja hva skal jeg si, kvelden ble ikke den jeg trodde beklager Gunnar ting kom selvfølgelig i veien Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Skrevet 27. februar 2009 Det er nå slikt som skjer fra tid til annen... Siter
Geir-Anders Hansen Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Gunnar har du msn? evt om jeg får legge deg til der? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.