Gå til innhold

Sliter med oppsett et til headsett


Kjell Loen

Anbefalte innlegg

Sliter med å komme meg på Vatsim. Prøvde i går kveld men ingen lyd. Etter over en times prøving ga jeg opp. Kjøpte ett headsett fra Dag her på simmen. Har en sterk mistanke om at det er mine innstillinger som er riv ruskende gale. I Squakboks går en inn på options/voice. Der har jeg følgende valg på input device, Wave C Media USB Headphone Set, Wave Nvidia® nForce Audio, Directsound C Media USB Headset og Directsound Nvidia® nForce Audio. Det er samme valgmuligheter under Output Device. Jeg regner med at Nvidia er lydkortet til pcen. Da er det bare ett av USB headset som er riktig. Er det enoe annet også som må stilles på for å få lyd. Hvilke innstillinger har dere?. Stor takk til Anders på ATC som sikkert var like fortvilet som meg.

 

Kjell

 

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kjell!

 

Som du kanskje så på ATIS meldingen hadde jo jeg trening som atc i går og er ikke av de mest erfarne med innstillinger antagelig. Så det var synd vi ikke fant noen løsning på det. Jeg hørte deg flere ganger klart og tydelig ganske tydelig at problemet lå i hovedsak på at du ikke mottok voice tilbake fra meg.

 

Så at dette var første gang du var inne på vatsim og skulle fly, vil bare ønske deg velkommen og ikke gi opp. Er jo dette med å fly på vatsim som tar flightsim til nye høyder. Så da håper jeg du får hjelp til å fikse problemet og så sees vi igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Heisann

Regner med att vi prater om samme headsett som jeg har,nemlig Audio FX.For meg virker følgende oppsett:

Input Device;Wave - C-Media CM108 Like Sound Device.

Hak av for Use one output device for all voice.

Output Device;DirectSound - C-Media CM108 Like Sound Device.

 

Squawkbox v.4, FSX

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...