Gå til innhold

Hjemme fra Duxford!


Anbefalte innlegg

Hei folks!

Nå har jeg kommet hjem i fra Duxford. Som jeg skrev i et innlegg tidligere, skrev jeg at jeg skulle til England for å se på et flyshow i Duxford. Duxford er en liten flyplass litt nor for London. Der har dem mange hangarer som de har restaurert og satt sammen gamle veteranfly. Plassen har også sitt eget museum, der du ser alt fra Lancaster til Concorde, noe som er veldig fasinerende. Vi kom til Canbridge (der vi overnattet) to dager før flyshowet som skulle være den 7-8 juli. Da vi kom fram, var været utrolig! Blå himmel med noen få cumlus dotter rundt om kring. Slik holdt det seg i noen dager. Første dagen, tilbringet vi på Duxford Flyplass der de var i full gang med å trene. Det var en utrolig opplevelse bare det. Der fløy de alt fra Spitfire til Tunderbolt! Jeg fikk helt hetta da jeg så inn i hangar nr.3. For der stod nemlig en nydelig nyrestaurert flygbar Supermarine Spitfire MK IX. Nemlig mitt favoritt fly. Jeg hadde aldri sett en spitfire fly noen gang, å det skulle jeg få se denne dagen. Det er slike syn man som regel ikke glemmer.

Det var mye flyging de to dagene før det hele gjaldt. Jeg må si det var bra at vi kom til Duxford de dagene, for på Lørdag ble det pøsende regn! Så det ble begrenset flyging den dagen.

Men på Søndag var det mye bedre. Denne dagen kunne de fleste flyene utføre programmene sine som de ikke fikk utføre dagen før. Noe alle dere skulle ha sett! Alle de levende legendene fløy som om det skulle være på den tiden…Utrolige motorlyder! Her var det ingen jet å slikt bråk nei…her var det fine lyder der det både smalt å braket i motorene.

På slutten av dagen skulle de avslutte med at alle flyene som deltok i Duxford Flying Legents 2001 skulle fly i formasjon. Noen jeg selvfølgelig ikke fikk filmet på grunn av at batteriet kuttet i det jeg skulle filme det!

Hvis du vil bli med opp i en Spitfire, så er det bare å betale £ 1000 ( Gange med ca.13) og stå på venteliste som er på ca. et år…

Men det var 4 topp dager der på Duxford flyplass, Jeg anbefaler dere å dra dit neste år også! Det er en fin opplevelse.

Mvh

LN-SAH

 

 

[image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...