Gunnar Grønlien Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 God kveld! Sitter nå og ser på tabellen for bruken av Auto Brake på PMDG sin B744. Skjønner ikke helt hvordan jeg kan bruke tabellen til å, ved hjelp av landingshastighet, regne ut bremselengdene for enhver auto brake setting. Setting 1: 4ft [1.2 M]/Second/Second Setting 4: 7.5ft [2.3 M]/Second/Second Setting 2: 5ft [1.5 M]/Second/Second MAX AUTO: 11ft [3.4 M]/Second/Second Setting 3: 6ft [1.8 M]/Second/Second Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Skal ikke si hva 747-gutta gjør, men selv buker vi ikke denne informasjonen til noe spesielt. Etterhvert som man flyr, så prøver man de ulike og bruker gut-feelingen på hva som eventuelt passer best, evt kikker i QRH'en hva som blir total landing distance med ulike settinger. Manuell bremsing gir alltid kortest hos oss da den antar fullt press på pedalene. Da er det full stop på mindre enn 700m med 319'en. Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Grønlien Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Ja, magefølelsen har funket bra til nå. Er vel egentlig bare for å "berike sjelen". Hva er forresten QRH? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 QRH = Quick Reference Handbook. En liten blekke vi får av selskapet hvor det står endel tall som vi bruker ofte på flyet vi flyr. Alt ifra vekter, avgangshastigheter, fuel conversion, vindbegrensninger osv osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.