Gå til innhold

GPS i fly - rapport


mwalther

Anbefalte innlegg

Heisannsideisi,

Jeg er i Kerala i soer india naa. Sitter under palmene paa en internettkafe og koser meg. Bare saa dere vet det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] hehe.

Jeg skriver fordi jeg tok med meg min Garmin etrex summit GPS paa turen i haandbagasjen. Jeg testet den paa SK baade fra OSL til CPH og CPH til DEL. Det gikk fint, bortsett fra at jeg har problemer med aa faa GPS altitude. Kan man det paa den GPSen jeg har? I folge menyene virker det som den kun vil maale hoyde etter trykk.

Da jeg saa floy videre med Indian Airlines til soer india, og testet GPSen etter vi hadde kommet i cruising altitude, lurte flyvertinnen paa hva det var jeg holdt paa med. Jeg sa "it's a game" og da sa hun (med indisk akksent) "ok...just don't turn it on".

Hehe...hvis jeg hadde begynt aa bable om satellitt navigasjon tror jeg hun hadde meldt meg til kapteinen. Indian Airlines HAR faktisk et problem med terrorister. Noen husker kanskje i fjor jul at et fly ble kapret paa vei fra Nepal til India og det ble sendt hit og dit inkludert midtosten og afghanistan.

Hilsen Markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...