Gå til innhold

UTROOOLIG BRA!!!


Morten Kielland

Anbefalte innlegg

HA, HA, HA !!!!

Følg Dags lenke til MigMan (på forsiden) og SJEKK UT de flysim'ene vi brukte den gangen i 80-åra!!! Det var bare så utrolig gøy å gjenoppleve det som alle syntes var SÅÅÅ FETT den gangen ... !!!!

Kontrasten til f.eks. Falcon 4.0 er bare ENOOOORM!!!

Jeg husker da kjøpte meg en ZX Spectrum med 48Kb(!!!) minne i 1982 (bestilt fra England) for KUN å kunne kjøre "FLIGHT SIMULATION" fra Psion! Det var en helt RÅÅ maskin: Så masse minne, og med lyd (Tjah, det kom jo noen slags lyder i hvertfall?!) og hele 8 - ja ÅTTE farger!! (Driiitfett, vøtt..!)

Og i går lastet jeg ned en ZX Spectrum Emulator (kunstig maskin som kan installeres på PC'n) og gjenopplevde Psions FS!!! Nesten 20 år etter!!!! Jeg ble rørt til tårer!

Og ikke bare det!: Jeg lastet også ned en drøss andre spill som vi brukte den gangen i 80-åra; og det tok nå ca. 1 sekund pr. spill!!! Den gode, gamle kassettspillerloadingen tok jo "flere tiiimer..." (les: ca. 10 min.).

Men det aller morsomste - og rareste - var at de gamle, kjente spillene fortsatt var like morsomme!!!??!

Og jeg var ikke i seng før sent i natt ...

Nei, jeg blir helt rørt! Snufs, snufs ...

Ha det gøy!

MK

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...