Gå til innhold

Byggeskole for din egen simulator?


Rune Karlsen

Anbefalte innlegg

Høres meget interesssant ut dette Rune. Vi er nok mange som går å lurer på å starte med dette. Det å få kjøpt prefabrikerte deler finnes vel rundtomkring i dag - (ikke i Norge) men til syvende og sist blir vel alt dette et spørsmål om økonomi og kanskje veiledning ved start og gjennomføring.

 

Det er vel mange "duppeditter" osv som skal på plass, og noen av oss er vel ikke eksperter i begynnelsen. Så således ser jeg det positivt med "halvfabrikata" med tilhørende god veiledning.

 

Etter hva jeg har sett på dine hjemmesider, har du kommet langt i denne prosessen og da skulle vel forholdene ligge til rette for at din kompetanse kanskje kunne videreføres til oss andre i oppstarten.

 

En annen ting er jo hvilken "plattform" (les: flytype) man ønsker å lage. Ser for at det vil by på problemer å ha alle tilgjengelig. Men de mest vanlige skulle vel gå. Personlig savner jeg materiell og stoff om Dash8-300, som jeg godt kunne tenkt meg å starte på..

 

Vel dette var noen raske tanker om dette..... jeg henger med videre på denne tråden.... spent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre litt fra dere!

Det er vel ikke noen hemlighet at jeg har planer om å satse litt på dette.

Har vel fått en del erfaring etter hvert!

Vet i hvertfall litt om hvordan jeg ikke skal gjøre det på neste simulator.

Har forøvrig planer om å bygge en helikoptersimulator.

Tror nok det blir mitt neste prosjekt.

Ellers har jeg og en kamerat noen klare tanker om noe...

Spørsmålet er:

Skal du bygge en 747 eller noe med plass til to i cocpiten

snakker vi om veldig ja veldig mye penger...

Men snakker vi om et mindre fly, en enseter: extra, spitfire, cub, seilfly eller noe i den duren så åpner det seg store muligheter for de fleste.

Spørsmålet er om man vil kjenne flyfølelsen og lære å fly på en slik maskin med der standardinstumentene som er på en slik, eller om man vil studere trafikkflyging med en 747?

Personlig kan jeg fortelle at jeg får e enorm flyfølelse i min F14 enseter og for meg i hvertall er det disse tingene som teller.

Selvsakt må man legge i noen kroner.

Men løsningene ligger der og jeg tenke meg at man kunne kjøpe alt på et sted. Eks. en ekstra bygget opp i moduler og stable det på hverandre etterhvert som økonomien tilsa det???

Vel dette er bare på tankestadiet enda, men muligheten er der om det ble interesse nok for det!

 

Rune Karlsen

 

http://home.online.no/~rkarl3/F14%20simulator.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er planen din?

er litt forvirret her.. byggeskole?

eller tenker du å selge halvfabrikat til en platform?

 

det er vel ikke så stor kostnadsforskjell på en 2-seters kontra en 1-seters? Du trenger j oi praksiss kun én stol til, og det er vel ikke dette som koster penger når man først skal bygge en flysim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggeskole ja...?

Kan nok være litt forvirrende?

Men det skulle ikke være så vanskelig å få til.

Man med dagens kominikasjon skulle ikke det være så vanskelig. Man kan jo utdanne seg neste til alt mulig på nettet fks...

Ellers er det jo andre muligheter for de som har muligheter til å flytte på seg.

Mht. enseter / toseter. Ja det er selvsakt mulig å bygge hva som helst i dag. Det er et kostnadsspørsmål. Med en toseter så må man jo ha litt foran denne stolen også. Dobbelt sett med instrumenter... Dobbelt sett med det meste som koster penger. Ser man litt på de 747 cocpitene som bygges så er det ikke vanskelig å stable tusenlapper...

Det har jo også litt med størelse / hydralikk og tyngde å gjøre, for min tankegang går på at det skal bevege seg.

Ikke bare være noe som står stille på gulvet.

Men for all del! Alt kan gjøres!

Spørsmålet er bare hva man skal satse på for å få realisert

prosjektet?

Men som sakt! Mye kan forandre seg underveis!

Dette er bare på tankestadiet og jeg er glad for å få synspunkter her på forumet så får vi se om interesse og økonomi kan stemme slik at det kunne la seg realisere.

 

Rune Karlsen

 

http://home.online.no/~rkarl3/F14%20simulator.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...