Gå til innhold

Jan Olav Hansen

Members
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Siste besøk

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Jan Olav Hansen's Achievements

2

Nettsamfunnsomdømme

  1. Da får jeg vel bare vippse samboeren min og si hva jeg ønsker meg i julegave😂😂😂 🤪🤪🤪
  2. Men så det at det ikke var mikrofon på det settet? Er det noe man savner om man skal spille på vatsim feks? i dag bruker jeg bare ett trådløst headset med mikrofon.
  3. Har ikke prøvd VR, men etter at man har driver å fitler litt fram og tilbake i forskjellige skjermbilder, så vurderer jeg å gå til anskaffelse av VR briller og det er vel kanskje en litt annerledes opplevelse. Er det stor forskjell på dyrt og billig? Noen som har erfaring som er fornøyd? Mvh Jan Olav Hansen
  4. Fungerer dette bra? https://www.komplett.no/product/904035/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/simulator/logitech-g-pro-flight-switch-panel Om man kjøper hele settet? Vil det f.eks fungere til CJC 700 flyet? Mye styr med å mappe alle knapper?
  5. I den situasjonen jeg var var jeg forsåvidt stabil på 2500 fot, men i det jeg satt ut siste hakket med flaps og skulle til å intercepte glideslopen fikk jeg ei stigning på flyet sånn det klatret 500 fot over, og da er alt ødelagt. Trimmen er feil, man tar opp flapsen, man får nye headinger og høyder for å ta approachen igjen. Da er man ikke stabil lengre i det hele tatt, trimmen er feil, farten blir etterhvert høyere osv. problemet er at man må tatt vekk øynene fra instrumentene. Tror det hadde vært hakket enklere i virkeligheten eller i en fullspekket simulator der man kan holde flyet stabilt, og man bare strekker hånden ut for å vri på de knobbene man vil.
  6. Hei, Har lastet ned aerosoft sin CRJ 550/700. I utgangspunktet veldig fornøyd, men en ting jeg sliter med og det vil jeg sikkert slite med om jeg flyr andre airliners også. Det er å fly manuelt og samtidig f.eks skifte frekvenser, forskjellige høyder på autopilot, fordi da må jeg ta blikket vekk fra kunstige horisonten og om det da er dårlig sikt eller mørkt så har jeg ingen visuell referanse når jeg driver å fitler med musa for å trykke på rett knapp opp og ned osv, når jeg etter 30 sekunder kommer tilbake til utgangspunktet på bildet så er jeg 1000 fot for høyt, feil kurs, feil hastighet alt er bare feil. Og ATC er ikke fornøyd. Så jeg er litt på om jeg skulle kjøpt meg radio/autopilot som hardware, ikke nødvendigvis typespesifisert til ett bestemt fly, men det må jo fungere. Så at hvis man kjøper spesifikt til 737 eller airbus så var det i allefall svindyrt… Noen som har noen tips/linker? Jeg har forsåvidt 2 dataskjermer, men den ene bruker jeg normalt til navigraph. Er også litt spent på å høre hvordan andre simmere løser problemstillingen min😊
  7. Fikk svaret ho aerosoft og det var at AI kontrollerte radio, har ikke hatt det problemet på de andre flyene, men kan hende det har blitt default etter oppdateringen.
  8. Hei, kjøpte crj 700 flyet hos aerosoft, nå når jeg har fått noenlunde kontroll på det offline så tenkte jeg å prøve meg på vatsim. Men klarer ikke å forandre com1 frekvensen. Begynner å forandre den så spretter den tilbake til 131.330. På begge radiopanelene på midtkonsollen og på FMs menyen under radio. får til å skifte frekvens på com 2, men klarer kun å motta der og ikke sende. Noen som har noen tips? speed indikator problemet som dukket opp etter siste oppdatering har jeg fått til, måtte gjøre samme operasjon en gang til i dag… mvh Jan Olav
  9. 21% nå, etter cirka en time:) går ikke noe superfart nei:)
  10. Hei, 2 spørsmål: Har begynt å fly TBM 930 litt siden den i utgangspunktet virker til at de fleste ting virker i det flyet, men har fremdeles noen spørsmål. Noen som får til å fly flyet i VNAV? Jeg har brukt SID planene direkte fra flyets GPS og i flightplanen står det forskjellige høyder. Har satt autopiloten på eller lavere enn den høyden man skal ha på neste waypoint og aktivert VNAV, men det er ingenting som skjer. Spørsmål 2: Merker at når man flyr en stund på cruise høyde på autopilot så legger roret seg mer og mer, og tilslutt flyr man nesten sideveis. Hvis man slår av og på autopiloten så nullstiller alt seg og man flyr normalt en stund før man sakte men sikkert begynner å fly sidelengs igjen? Er det bugs begge deler? Er det noe fiks tilgjengelig? Med vennlig hilsen Jan Olav Hansen
×
×
  • Opprett ny...