Kaffekroken
Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert.
25 265 emner i kategorien
-
-
Denne bør vel tenne noen argumenter Flyr med "søppel"
-
Jag är medveten om att detta kan ge upphov till ännu en "Norge vs Sverige" diskussion, men jag hoppas att vi slipper. Jag var i Norge i helgen och köpte b.la världens bästa flygtidning, Flynytt! MYCKET intressant läsning i detta nummber och något som jag speciellt fastnade för var artikeln "På tvers av grensene - Tips om toll och flygeplan". Under planeringen av rutten var det tydligen mycket enklare att använda Svenska IFR kartor för VFR planeringen då man skulle ange in/utpasseringspunkter. Norska kartor har tydligen inte så detaljerad information. Någon som har varit på "Svensketur" med flyg och kan bekräfta detta med tanke på planeringen? Planerar själ…
-
- 1 svar
- 1k visninger
-
-
Heihei! Da, sitter jeg og en kompis og planlegger tur bortover, nå like før jul. Vi har funnet en billig tur til Las Vegas og vi har funnet en grei tur til LA. Men vi kunne også tenke oss til New York. Det er disse 3 valgene vi nå ser på. Vi vil som sagt dra like før jul, for litt "juleshopping" er vel egentlig mest derfor vi drar også... :grin: Men, det er sikkert flere her som har vært bortover, og kan fortelle litt, om hvilken av plassene som er greiest å dra til, og hva som er greie hoteller til en bra pris. Hva man kan gjøre der, og hva man ikke burde gjøre der...! Hva som også er den enkleste reiseruten, siden vi bare skal være borte i 4 dager..
-
- 17 svar
- 345 visninger
-
-
Hei Hvorfor finner ikke søkefunksjonen noe av det jeg leter etter? Skulle finne medlemspresentasjonsposten, men neida! Mvh Eivind
-
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7310196 Det gikk jo bra denne gangen også, som det jo som regel gjør. Men ett spørsmål til crew eller andre som veit svaret. Når fly crewet roper Heads down, stay down, så skjønner jeg jo meldinga, men att dette repeteres hele tida har dette mer med psykologi å gjøre der målet er å ta vekk en oppbygende frykt hos pasasjerer? Hvorfor jeg spør er vel kun fordi psykologi er litt interesant og att jeg har en tendens til å gruble på det meste,,,,,, som de fleste andre kansje ikke grubler på
-
- 11 svar
- 3,1k visninger
-
-
Kjekk side dette her http://aviatorandroidapps.com/
-
- 3 svar
- 1,3k visninger
-
-
Heisann Har hatt en hardisk kræsj :mad: her, og mistet bortimot 12 GB med musikk. Noe av det har jeg på cd, men de sangene som er kjøpt via iTunes har jeg vel muligens mistet :confused: Noen som vet om man kan få laste ned kjøpt materiale om igjen?
-
- 5 svar
- 130 visninger
-
-
Hei igjen. Har litt problemer med photobucket. Det tar over en halvtime og laste opp screenshots jeg har tatt i FS9 Er dette normalt :confused:
-
- 7 svar
- 126 visninger
-
-
Ein Boeing 777 har landa på Arlanda pga bombetrussel. Les meir på www.dagbladet.no
-
- 10 svar
- 2,3k visninger
-
-
Hei! Noen som vet om det er onsdager Amserdam Airlines kommer til OSL? Har sett den der en onsdag, men vet ikke om det er tilfeldig? Og i tilfelle, er det hver onsdag?
-
- 5 svar
- 1,3k visninger
-
-
Heisann! Jeg har et problem med min ps3 om dagen, når jeg skal online får jeg beskjed om at systemoppdatering behøves, når jeg skal oppdatere får jeg jo ikke oppdatert uten å laste ned fra nettet da jeg ikke har 3.5 på en lagringsenhet! Noen som har noen tips? Det er jo umulig å oppdatere uten nett og nettet kommer jeg ikke på uten å oppdatere. Noen som har klart å finne en vei utenom her?
-
- 7 svar
- 121 visninger
-
-
Tenkte bare å tipse om en ny serie som starter på Viasat 4 kl 21.35 ikveld. Virker lovende! Sakset fra programmet: "Norsk dokumentarserie. En mer actionpreget arbeidshverdag enn det Forsvarets jagerpiloter på Ørland hovedflystasjon opplever, finner du ikke i Norge. I dokumentarserien Jagerpilotene følger vi tre erfarne F16-piloter på bakken og i lufta, under forberedelser, trening og skarpe oppdrag. Vi er også med to uferdige piloter, som kjemper for å oppnå drømmen om å fly den mektige F16-maskinen på egenhånd. Premiere. Vi møter Jagerpiloten Snatch som skal ut på et skarpt oppdrag og skyte missiler for første gang, noe han er veldig spent på og gleder seg …
-
- 27 svar
- 7,4k visninger
-
-
Hei hå. Noen fler her som merket jordskjelvet i natt Et par minutter før 01:00 i natt rista det skikkelig i huset her på Vestvågøy i Lofoten. Klirra i glass og annet. Var i følge Norsar et skjelv på 3,66 richter skala, og sentrum litt vest for Svolvær. Var rett og slett litt artig og oppleve, men forstår virkelig at dette kan være skumle saker der skjelvene er langt langt kraftigere!
-
- 1 svar
- 116 visninger
-
-
Hei, Er det noen andre her som har problemer med facebook? Erik
-
Litt dyr kanskje, men hvor artig hadde det ikke vært å se denne i lufta her i landet?
-
-
Da har World Air Routes sluppet en ny DVD! Denne gang er det SAS Airbus A330-300 som er i fokus! World Air Routes SAS Airbus A330-300
-
- 5 svar
- 1,4k visninger
-
-
Redningsskøyta Odin er den nyeste skøyta til NSSR og vil bli stasjonert i Finnmark! Stasjon er midlertidig ikke lansert i presse! Vi får håpe den redder mange i tiden fremover!
-
- 4 svar
- 161 visninger
-
-
I følge denne artikkelen i VG i dag. Er det dette som er den store "dommedagen" vi har ventet på? Noen tanker på konsekvenser hvis dette slår til?
-
Jeg er selv aktiv bruger på Twitter, og bruger det primært til at poste nyheder fra mit website. Hvis andre herinde er på twitter, da kunne vi jo passende "followe" hverandre Her er i hvert fald min twitter-side: http://twitter.com/automagdk
-
- 2 svar
- 114 visninger
-
-
Heisann! I den siste tiden virker det som at det har vert ganske stille rundt NGX fra PMDG, er dette et siste triks før release eller? Noen som fulger ivrig med på avsim forumene og vet sånn ca når release kommer? Mvh Tommy
-
- 8 svar
- 1,5k visninger
-
-
Tar du denne i reprise er du god Få med deg hele [video:youtube]M4vqr3_ROIk
-
- 9 svar
- 343 visninger
-
-
http://nrksport.no/fotball/nm/1.7304367 :grin: :grin:
-
- 16 svar
- 252 visninger
-
-
-
ojdå... hehe, verkar inte ha varit någon kontakt mellan torn och pilot här?!
-
- 15 svar
- 4,4k visninger
-
-
http://www.microsoft.com/games/flight/
-
- 11 svar
- 2,8k visninger
-
-
Noen som vet når de får "nye forsyninger"...tenkte å kjøpe Ultimate traffic 2...men den er jo utsolg står det :cry:
-
- 9 svar
- 1,9k visninger
-
-
Kjære forumister, har nylig kjøpt meg mitt første HD kamera som jeg vil ta flittig i bruk den kommende tiden. Da jeg har svært lite erfaring med video redigering, iallefall HD redigering, søker jeg tips og tris fra dere som er litt mer erfaren. Tidligere har jeg holdt med til Windows Movie Maker når jeg har redigert filmer, men nå som jeg har gjort en invistering i HD kamera har jeg forstått at denne programvaren ikke holder fram. Har forsøkt meg litt med Adobe Premiere Elements 8.0, men som med andre Adobe programmer blir denne programvaren noe krevende for min PC da man skal forsøke å redigere HD filmer. Er det noen som har tips til hvilke andre programmer s…
-
- 12 svar
- 237 visninger
-
-
Hei! Jeg har kommet over en sang av "Klovner i Kamp" som heter "Fru Ottar", og i slutten av den så er det et lydklipp, en samtale mellom to menn. Jeg lurer på om noen vet opprinnelsen til dette klippet? om det stammer i fra en film eller noe, jeg antar dette er et gammelt klipp. [video:youtube]8gYkXbxPJAw Hør fra 3 minutt og 50 sekunder. På forhånd takk!
-
- 2 svar
- 124 visninger
-