Gå til innhold

Kaffekroken

Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert. 

1. Started by Ola Haldor Voll,

Dette er morro. Årets første jobb går nå på NRK. De første sju av totalt 21 videoer jeg har jobbet med etterarbeid og ferdigstilling på går rett før artistene går på scenen og fremfører sin låt. MGP i år blir spesielt - og krysser fingrene for at de i kommende år vil ha meg tilbake i denne prosessen hvor jeg justerer farger og får det til å se fint ut.

2. Started by Sivert Indergaard,

Adressa.no

3. Started by Haagen Tangen Eriksen,

har nettopp sendt mail til Dag, og blant annet foreslått en egen helikoptertråd her inne... Regner med det kanskje er flere som bruker flightsim for å fly helikopter og ikke fly.... hadde vært kjekt med en egen tråd.... er det interesse for dette? om ikke annet for å gjøre det lettere å lese tråder av interesse..

4. Started by Martin Schjetne,

Vet ikke om dere har sett dette før, men her er link ihvertfall! http://www.bliflygeleder.no/ Er Avinor som har laget et flygeleder spill basert på OSL for rekruttering.

5. Started by Kenneth Rønning,

Lurer på om noen av vet forskjellen på disse delene? Jeg klarer ikke finne forskjellen på de, og da klarer jeg heller ikke finne ut om jeg velger rett av de. Prisen er jo relativt forskjellig, noe må det da være? Den skal stå på en trede mølle som ikke fungerer som den skal, og en plass må man jo begynne... Link: http://no.farnell.com/omron/ee-sx4009-p1/optical-sensor-switch-transmissive/dp/1173260 http://no.farnell.com/omron-electronic-components/ee-sx4009-p1/opto-switch-slotted/dp/1173619 Tusen takk for hjelp !

6. Gjest Erik Olsen Bru
    Started by Gjest Erik Olsen Bru,

Til dere som ikke har sett det. Ganske spennende synes jeg. Går i morgen klokken 20.30 Litt om programmet: http://www.viasat4.no/program/ombord-air-force-one

7. (Bildet ovenfor er pressebilde copyright © Color Line) (alle bilder nedenfor er tatt av undertegnede) Så var tiden kommet, til å ta ett minicruise med en av de flotte Kiel-søstrene hos Color Line; nemlig "M/S Color Magic" som kun er knappe 1.5 år gammel! Flotte "M/S Color Magic" er som kjent søsterskipet til sin noe eldre søster: "M/S Color Fantasy" (2004-modell). Magic ble levert fra verftet 8. Sept. 2007, og satt inn i ordinær rutetrafikk: 17. Sept. 2007. Skipet har en total gjestekapasitet på 2700 personer, fordelt på 1015 lugarer. Med sine 224 meter i lengde, og 35 meter i bredde er det plass til 550 biler, og 2320 lanemeter. Skipet har en …

8. Started by Clamer F. Meltzer,

Jeg sier bare en ting med engang. Det var ikke MEG! [video:youtube]

9. TV2 Nyhetene

10. Started by Reidar Fredrik Frydenlund,

Har sikkert vært oppe før, men starter en ny tråd :-) Da begynner jeg og så kan DU fortsette! Skulle hjem igjen fra Bergen etter et opphold på Nordiske Mediedager. Spurte selvfølgelig om klapp, men var training for en styrmann så CPT ville ikke ha meg der. Det er forstålig! Setter meg ned og finner en god sitteposisjon da det kommer en relativt kraftig kar å setter seg ved min side. Alt virket tilsynelatende bra, men så drar han opp en Cola og en kraftig burger! Hiver dette i seg som om han aldri skulle ha spist før... Griser rundt og halve burgeren lander på gulvet.. Ja vel.. La han nyte maten sin tenkte jeg.. På climb begynner det å lukte litt stramt og ja... De…

• 33 svar
    • 9,3k visninger
  11. Se her

12. Haha. Holder meg til 3d briller foreløbig jeg! [video:youtube]

13. Started by geir.albrektsen,

Hei Når jeg skal starte Weather Engine`s nav log får jeg til svar at"Main Thread Process error....retrying at next interval" run repair to fix problems.Men det hjelper ikke dette var ok i går da jeg hadde en tur til usa. Hva kan jeg gjøre for og få det til og virke. Er det andre som også har hatt problemer med dette eller gjør jeg noe feil.Fs 2009 er startet før jeg starter dette programmet. Geir

14. Started by Simon Trefjord,

Hei Jeg har de siste flyturene begynt å spørre om å få lov til å sitte på klapp. 2 ganger på SAS-turer og 6 ganger på Norwegian (så vidt jeg husker). Den første gangen jeg spurte på SAS fikk jeg lov. Den andre gangen fikk jeg ikke lov fordi jeg måtte ha slektninger i selskapet. I Norwegian har jeg bare fått avslag: Noen ganger fordi jeg ikke hadde slektninger i selskapet. Noen ganger fordi de mente jeg måtte studere noe innenfor flyfag eller en pilotutdanning. Og den siste gangen fikk jeg beskjed om at jeg måtte være medlem i en flyklubb... Ser at det er flere her inne på forumet som har lagt ut bilder og video fra sine klapp-turer. Hva er deres sitte-på-k…

15. Started by KJ,

http://nrkbeta.no/2011/01/15/hjelp-oss-aa-lage-hurtigruten-minutt-for-minutt/ Dette blir stort.

16. Hesiann Kom over en litt morsom parodi av Toto's Africa [video:youtube]

• 1 svar
    • 71 visninger
  17. Started by Aslak Iversen,

Hva er dette for en gjeng? Jeg får til stadighet tiggermail fra dem, og nå har sjefen tydeligvis fått hjerteanfall, og de bare MÅ ha penger fra meg for å unngå at de må stenge butikken. Jeg kan ikke huske at jeg har hatt noe med dem å gjøre. Penger får de i hvert fall ikke.

18. Started by T F,

[video:youtube]

19. Started by Kai Dreyer,

Det er en Orion som er på innflyvning for OSL akkurat nå. Kanskje noen får tatt bilder?

20. Started by Halvdan Hellenes,

Kom litt tilfeldig over denne siden her idag der man har mulighet med musa til å bevege seg rundt og zoome inn/ut fra 2 steder i en 737-800 (kabinen og cockpit) via 3 steder på 757'n og opp til 5 forskjellige steder i en Boeing 767-300: www.fritidsresor.se/inspiration/Flyg-Trygg/Flyg-Trygg-Valkommen-ombord/ Fra den lista er dessverre muligheten til dette på jumbojeten fjernet, men en bra kompensasjon er mulighetene til å se seg ganske detaljert rundt i både kabinen, men ikke minst i cockpiten til G-BOAA (som er en av BA's Concorder for de som evt. skulle tvile på det ) syns jeg da: www.kenmcbride.com/National-Museum-of-Flight/concordec/ www.kenmcbrid…

• 15 svar
    • 3,7k visninger
  21. Started by Martin Floor,

Jeg fant en overraskende bra film på Facebook som dokumenterer Stord Lufthavn i 2010. Her er samme film på YouTube: [video:youtube]jzOg-Cq84ew

22. Started by Halvdan Hellenes,

Gikk inn på nettsiden deres idag og leser den triste beskjeden her: http://www.vildanden.no/ Et fint litet flyselskap dette som jeg har hatt flere fine flyturer til både Stockholm Skavsta og -Bromma med. Det var alltid så praktisk og greit, uformelt og ikke minst kjapt å fly rutefly ut fra Geiteryggen. Men nå ser dette dessverre altså ut til å være slutt, virkelig synd dette.

23. Started by Jack J Jackson,

Litt oppdatering. For 2 uker siden fikk jeg en manual og et spørreskjema basert på denne manualen. I dag var det første møte med informasjon og inn levering av spørreskjema, kopi av pass, signering av taushetsskjema mm mm. Dårlig nyhet, ved de praktiska øvelsene er det IKKE lov til å ha med mobil eller kamera! Sorry inga bilder. Litt fakta om terminalen: Den er 313,451 kvadratmeter. Den har 96 skranker. Den har 26 gates, 15 direkte til flyet og 11 til buss. Den klarer incheckning av 9.500 PAX i timen. Den klarer 7.880 bagasje i timen. Den har et parkeringshus på 122,500 kvadratmeter og plass for 4.200 biler. LEAL kommer fra mai 2011 og klare 20 miljoner …

24. Started by Kenneth Rønning,

Ja? Trenger vel ikke si mere. Emne sier vel det meste. Hvilket trangsynt land vi lever i. http://www.dagbladet.no/2011/01/13/nyheter/innenriks/asylpolitikk/papirlose/15046484/ Hva mener du?

25. Started by Clamer F. Meltzer,

JAS Gripen ble fanget i nettet. Kanskje man skulle vurdert dette flere plasser for sivile fly og?

26. Started by Baard C,

Jeg er i Bangkok og skal en tur over til Los Angeles med Thai Airways i morgen. Det blir A340-500 som flyr denne ruten som visstnok har skryt på seg for å være den lengste kommersielle flighten i dag. Ikke vet jeg men vi kommer til å være i lufta i ca 17-18 timer så kan ikke si at Economy class frister men hadde ikke nok miles til upgrade :cry: Thai Airways er en av de få flyselskapene i verden som har langdistanse med denne flytypen. Vel jeg gleder meg ihvertfall til innflygingen til LA.

• 16 svar
    • 4,1k visninger
  27. Started by Benjamin Hennes,

Hei og god kveld Ville bare minne på at filmen Air America går på NRK3 no for øyeblikket Begynte for akkurat 4 minutter siden :cool: EDIT: Visste ikke dette, men dette var noe fattern hadde spillt inn Sorry...

28. Started by Eivin Stensø,

Hei folkens. Fant et flott bilde fra gamle dager. 737-205 leveres fra Boeing. Tenkte jeg skulle dele det med dere. http://www.airliners.net/photo/Braathens-SAFE/Boeing-737-205/0108714/L/

29. Started by Erik Karlsen,

IYP is looking for Beta Testers for SuperATC for Radar Contact 4 http://www.stumbleupon.com/su/2b0Ytm/www.flightsimulatornetwork.com/group/flightsimulatornews/forum/topics/iyp-is-looking-for-beta

30. Started by Joakim Hovde,

Noen bekjente av meg reiste til krabi(KBV) med thomas cook i dag, Er det noen steder jeg kan spore flyet og evt. finne ut noe informajon om det et sted? Og hvorfor kan man ikke se fly på flightradar som flyr den veien?